ΜΜΜ ΚΑΙ ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Αναβάλλεται για ένα χρόνο η αύξηση εισιτηρίων
Της Μαρίας Μόσχου
Για μετά τον Οκτώβριο του 2013 μετατίθεται τελικά η επιβολή αυξήσεων 25% στα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Την ίδια στιγμή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο επιδότησης εισιτηρίων στα ΜΜΜ από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο για αδύναμες κοινωνικά ομάδες. Η νέα ρύθμιση σύμφωνα με την οποία δίνεται επτάμηνη παράταση στις υφιστάμενες τιμές περιλαμβάνεται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, παρά το γεγονός ότι το προηγούμενο Μνημόνιο όριζε ότι οι αυξήσεις θα εφαρμόζονταν έως τον Μάρτιο του 2013.
Τη σχετική ανακοίνωση έκανε χθες ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος, ο οποίος απέδωσε την παράταση στη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών των συγκοινωνιακών φορέων από τις μειώσεις μισθών, τη μείωση των λειτουργικών δαπανών αλλά και την εφαρμογή εντατικών ελέγχων για την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής, από την οποία τα έσοδα του ΟΑΣΑ αυξήθηκαν κατά 10% τον Οκτώβριο.
Υπενθυμίζεται ότι με τις επερχόμενες αυξήσεις η τιμή του εισιτηρίου του 1,40 ευρώ (για όλα τα μέσα) θα διαμορφωθεί σε 1,75 ευρώ τουλάχιστον και το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ στο 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ, που είναι σήμερα. Την ίδια στιγμή, τις επόμενες ημέρες πρόκειται να ανακοινωθεί ρύθμιση βάσει της οποίας εάν έχουν προηγηθεί απεργίες στις αστικές συγκοινωνίες, οι κάτοχοι καρτών απεριορίστων διαδρομών θα αποζημιώνονται με ισόποσες ημέρες μετακινήσεων.
Δωρεάν οι άνεργοι
Επίσης το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει και το ενδεχόμενο της δωρεάν μετακίνησης μακροχρόνια ανέργων με τις αστικές συγκοινωνίες με τη χρήση πόρων του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου. «Το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο επιτρέπεται να στηρίζει, στο πλαίσιο μέτρων ενεργοποίησης της αγοράς εργασίας ή κινητικότητας των εργαζομένων, ναύλους μεταφορών ή μειωμένους ναύλους, με σκοπό να διευκολυνθεί η συμμετοχή της ομάδας στόχου σε αυτά τα μέτρα και η ένταξή τους στην αγορά εργασίας», διευκρινίζει ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Σ. Κάλας απαντώντας σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση που απηύθυνε ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου.
Επίσης το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει και το ενδεχόμενο της δωρεάν μετακίνησης μακροχρόνια ανέργων με τις αστικές συγκοινωνίες με τη χρήση πόρων του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου. «Το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο επιτρέπεται να στηρίζει, στο πλαίσιο μέτρων ενεργοποίησης της αγοράς εργασίας ή κινητικότητας των εργαζομένων, ναύλους μεταφορών ή μειωμένους ναύλους, με σκοπό να διευκολυνθεί η συμμετοχή της ομάδας στόχου σε αυτά τα μέτρα και η ένταξή τους στην αγορά εργασίας», διευκρινίζει ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Σ. Κάλας απαντώντας σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση που απηύθυνε ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου.
Η απάντηση του Εσθονού Επιτρόπου ανοίγει τον δρόμο για αξιοποίηση πόρων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, προκειμένου η Ελλάδα να μπορέσει να διεκδικήσει πόρους για στοχευμένες κοινωνικές ομάδες (π.χ. νέοι, νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου