Οι παροχές κοινωνικής προστασίας στους δικαιούχους πολίτες οι οποίοι πλήττονται από θεομηνία
Σε ερώτηση βουλευτών σχετικά με το εάν προτίθεται το υπουργείο να διευρύνει τις προβλέωεις της ΚΥΑ Π2/οικ./2673 ΦΕΚ 1185 έτσι ώστε να ενταχθούν στις σχετικές διατάξεις και οι δευτερεύουσες κατοικίες καθώς και οι βοηθητικοί χώροι στις προβλέψεις για την αποζημίωση από πλημμύρες, απάντησε η κα Θεανώ Φωτίου
Αναλυτικά η απάντηση :
Στα πλαίσια των διατάξεων του Ν.Δ/τος 57/73 περί «Λήψεως μέτρων κοινωνικής προστασίας των οικονομικώς αδυνάτων και καταργήσεως των διεπουσών τον θεσμό της απορίας διατάξεων» και της αρ. Π2/οικ.2673/01 (ΦΕΚ 1185/11-9-01τ.Β) Κοινής Υπουργικής Απόφασης περί «Τροποποίησης και συμπλήρωσης Προγραμματικών Αποφάσεων περί παροχής Κοινωνικής Προστασίας», στους δικαιούχους πολίτες οι οποίοι πλήττονται από θεομηνία χορηγούνται :
• Σκηνές και κουβέρτες για την προσωρινή στέγασή τους.
• Οικονομική ενίσχυση, ποσού 586,94 Ευρώ σε κάθε οικογένεια για την κάλυψη των πρώτων αναγκών τους.
• Εκτός των 586,94 Ευρώ που δίνονται για την κάλυψη των πρώτων αναγκών, οι οικογένειες που υπέστησαν ζημιά και είναι πολύτεκνες ενισχύονται με επιπλέον 586,94 Ευρώ.
• Επιπλέον οικονομική ενίσχυση 586,94 Ευρώ λαμβάνουν και οι πληγείσες οικογένειες για κάθε μέλος τους που είναι άτομο με ειδικές ανάγκες και επιδοτείται από την προνοια.
• Οικονομική ενίσχυση ποσού μέχρι 5.869,41 Ευρώ κατά νοικοκυριό, για την επισκευή κύριας οικίας ή αντικατάσταση οικοσκευής.
• Οικονομική ενίσχυση 4.402,05 Ευρώ σε άτομα που υπέστησαν αναπηρία από τραυματισμό στη θεομηνία.
Επίσης, σε εφαρμογή του άρθρου 18, του Ν. 2768/99, με Κοινή Υπουργική Απόφαση, προβλέπεται η καταβολή έκτακτης οικονομικής βοήθειας στις οικογένειες όσων έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας σεισμού ή άλλων φυσικών φαινομένων.
Συγκεκριμένα, οι πληγέντες από θεομηνία υποχρεούνται - προκειμένου να καταστούν δικαιούχοι των προαναφερόμενων οικονομικών ενισχύσεων - να υποβάλουν τη σχετική αίτηση στην αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου (η αρμοδιότητα υλοποίησης του εν λόγω προγράμματος μεταβιβάστηκε στους Δήμους σύμφωνα με το άρθρο 94 παρ. 3Β του Ν. 3852/2010 Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης -Πρόγραμμα Καλλικράτης) μέσα σε δύο ( 2 ) μήνες από την ημερομηνία του συμβάντος, όπως προβλέπεται στην με αρ. Δ28/9570/694/24.4.2014 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1317/23-05-2014 τ. Β').
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία στις πληγείσες περιοχές μεταβαίνουν αμέσως μετά το συμβάν οι επιτροπές που συγκροτούνται με Απόφαση του Δημάρχου και προβαίνουν στην καταγραφή - εκτίμηση των ζημιών & ενημερώνουν τους πολίτες για τα γενικότερα μέτρα αποκατάστασης που ενδεχομένως τους αφορούν, για τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, καθώς και για τις προβλεπόμενες προθεσμίες υποβολής τους.
Η αρμόδια υπηρεσία αφού συγκεντρώσει τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά & προβεί στον έλεγχο τους, στη συνέχεια αποστέλλει στο Υπουργείο μας αίτημα με το συνολικό ποσό που απαιτείται για την καταβολή της προβλεπόμενης οικονομικής ενίσχυσης, προκειμένου να μεταβιβαστεί η αιτούμενη πίστωση.
Σύμφωνα με την υφιστάμενη Νομοθεσία, στόχος της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης είναι η κατά το δυνατόν αμεσότερη επαναλειτουργία των νοικοκυριών και η προβλεπόμενη οικονομική ενίσχυση αφορά τους πολίτες μόνο όταν το κτίριο που διαβιούν και χρησιμοποιούν ως πρώτη κατοικία έχει υποστεί ζημιές και εφόσον υφίσταται αποδεδειγμένα αδυναμία κάλυψης της συγκεκριμένης ανάγκης με δικούς τους πόρους και των μελών της οικογένειας τους.
http://taxheaven.gr
Σε ερώτηση βουλευτών σχετικά με το εάν προτίθεται το υπουργείο να διευρύνει τις προβλέωεις της ΚΥΑ Π2/οικ./2673 ΦΕΚ 1185 έτσι ώστε να ενταχθούν στις σχετικές διατάξεις και οι δευτερεύουσες κατοικίες καθώς και οι βοηθητικοί χώροι στις προβλέψεις για την αποζημίωση από πλημμύρες, απάντησε η κα Θεανώ Φωτίου
Αναλυτικά η απάντηση :
Στα πλαίσια των διατάξεων του Ν.Δ/τος 57/73 περί «Λήψεως μέτρων κοινωνικής προστασίας των οικονομικώς αδυνάτων και καταργήσεως των διεπουσών τον θεσμό της απορίας διατάξεων» και της αρ. Π2/οικ.2673/01 (ΦΕΚ 1185/11-9-01τ.Β) Κοινής Υπουργικής Απόφασης περί «Τροποποίησης και συμπλήρωσης Προγραμματικών Αποφάσεων περί παροχής Κοινωνικής Προστασίας», στους δικαιούχους πολίτες οι οποίοι πλήττονται από θεομηνία χορηγούνται :
• Σκηνές και κουβέρτες για την προσωρινή στέγασή τους.
• Οικονομική ενίσχυση, ποσού 586,94 Ευρώ σε κάθε οικογένεια για την κάλυψη των πρώτων αναγκών τους.
• Εκτός των 586,94 Ευρώ που δίνονται για την κάλυψη των πρώτων αναγκών, οι οικογένειες που υπέστησαν ζημιά και είναι πολύτεκνες ενισχύονται με επιπλέον 586,94 Ευρώ.
• Επιπλέον οικονομική ενίσχυση 586,94 Ευρώ λαμβάνουν και οι πληγείσες οικογένειες για κάθε μέλος τους που είναι άτομο με ειδικές ανάγκες και επιδοτείται από την προνοια.
• Οικονομική ενίσχυση ποσού μέχρι 5.869,41 Ευρώ κατά νοικοκυριό, για την επισκευή κύριας οικίας ή αντικατάσταση οικοσκευής.
• Οικονομική ενίσχυση 4.402,05 Ευρώ σε άτομα που υπέστησαν αναπηρία από τραυματισμό στη θεομηνία.
Επίσης, σε εφαρμογή του άρθρου 18, του Ν. 2768/99, με Κοινή Υπουργική Απόφαση, προβλέπεται η καταβολή έκτακτης οικονομικής βοήθειας στις οικογένειες όσων έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας σεισμού ή άλλων φυσικών φαινομένων.
Συγκεκριμένα, οι πληγέντες από θεομηνία υποχρεούνται - προκειμένου να καταστούν δικαιούχοι των προαναφερόμενων οικονομικών ενισχύσεων - να υποβάλουν τη σχετική αίτηση στην αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου (η αρμοδιότητα υλοποίησης του εν λόγω προγράμματος μεταβιβάστηκε στους Δήμους σύμφωνα με το άρθρο 94 παρ. 3Β του Ν. 3852/2010 Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης -Πρόγραμμα Καλλικράτης) μέσα σε δύο ( 2 ) μήνες από την ημερομηνία του συμβάντος, όπως προβλέπεται στην με αρ. Δ28/9570/694/24.4.2014 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1317/23-05-2014 τ. Β').
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία στις πληγείσες περιοχές μεταβαίνουν αμέσως μετά το συμβάν οι επιτροπές που συγκροτούνται με Απόφαση του Δημάρχου και προβαίνουν στην καταγραφή - εκτίμηση των ζημιών & ενημερώνουν τους πολίτες για τα γενικότερα μέτρα αποκατάστασης που ενδεχομένως τους αφορούν, για τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, καθώς και για τις προβλεπόμενες προθεσμίες υποβολής τους.
Η αρμόδια υπηρεσία αφού συγκεντρώσει τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά & προβεί στον έλεγχο τους, στη συνέχεια αποστέλλει στο Υπουργείο μας αίτημα με το συνολικό ποσό που απαιτείται για την καταβολή της προβλεπόμενης οικονομικής ενίσχυσης, προκειμένου να μεταβιβαστεί η αιτούμενη πίστωση.
Σύμφωνα με την υφιστάμενη Νομοθεσία, στόχος της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης είναι η κατά το δυνατόν αμεσότερη επαναλειτουργία των νοικοκυριών και η προβλεπόμενη οικονομική ενίσχυση αφορά τους πολίτες μόνο όταν το κτίριο που διαβιούν και χρησιμοποιούν ως πρώτη κατοικία έχει υποστεί ζημιές και εφόσον υφίσταται αποδεδειγμένα αδυναμία κάλυψης της συγκεκριμένης ανάγκης με δικούς τους πόρους και των μελών της οικογένειας τους.
http://taxheaven.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου