Δευτέρα 1 Μαΐου 2017

«Δούρειος Ίππος» για τις πιστωτικές κάρτες, φόροι και εισφορές έως 80%

«Δούρειος Ίππος» για τις πιστωτικές κάρτες, φόροι και εισφορές έως 80%

09:04 πμ
Με διπλούς τιμοκαταλόγους υποδέχονται ολοένα και περισσότεροι επαγγελματίες τους πελάτες τους, προτείνοντας, ανοικτά, γενναία έκπτωση για όσους πληρώσουν τοις μετρητοίς, με χαρτονομίσματα. Ουσιαστικά στην αγορά έχει επικρατήσει η πολιτική του «διπλού νομίσματος», με το χρήμα στη φυσική του μορφή να έχει αποκτήσει μεγαλύτερη αξία σε σχέση με το «ηλεκτρονικό», δηλαδή αυτό που διακινείται μέσω πιστωτικών/χρεωστικών καρτών ή από τραπεζικό λογαριασμό σε τραπεζικό λογαριασμό.
Το νέο κύμα φοροδιαφυγής που πλήττει την αγορά έχει ήδη χτυπήσει τα φετινά φορολογικά έσοδα τόσο από τον ΦΠΑ όσο και από τον φόρο εισοδήματος. Το κίνητρο πλέον για τους επαγγελματίες να στρέψουν τους πελάτες στο μετρητό είναι πάρα πολύ ισχυρό, ειδικά μετά τη σύνδεση ασφαλιστικών εισφορών με το εισόδημα.
Σε μια απόδειξη ή τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών αξίας 100 ευρώ, το ποσόν που θα αποδοθεί στο κράτος, είτε για τον ΦΠΑ είτε για τον φόρο εισοδήματος ή για τις ασφαλιστικές εισφορές, μπορεί να κυμαίνεται από 50 έως και… 80 ευρώ.
Η λύση για ολοένα και περισσότερους επαγγελματίες είναι προφανής: καλύτερα να γίνει μοιρασιά του οφέλους από τη φοροδιαφυγή με τον πελάτη, παρά να αποδοθεί ολόκληρο το ποσόν στο Δημόσιο.
«Δούρειος Ίππος» για τις πιστωτικές κάρτες, φόροι και εισφορές έως 80%
Ασπίδα προστασίας
Οι φορολογικές Αρχές έχουν αντιληφθεί ότι η μοναδική ασπίδα προστασίας αυτήν τη στιγμή είναι τα capital controls, καθώς, όσο βρίσκονται σε ισχύ, περιορίζεται κάπως η ποσότητα του φυσικού χρήματος που κυκλοφορεί στην αγορά.
Ωστόσο αυτές οι «ασπίδες» δεν θα υπάρχουν επ' άπειρον, και αυτό γιατί:
Πρώτον, τα capital controls θα πρέπει να χαλαρώσουν κάποια στιγμή (ειδικά αν υπάρξει συμφωνία με τους δανειστές) καθώς ήδη στο τέλος Ιουνίου συμπληρώνονται ήδη δύο χρόνια από την επιβολή τους.
Δεύτερον, οι φορολογούμενοι θα αντιληφθούν ότι η αξία των ηλεκτρονικών πληρωμών που πρέπει να πραγματοποιήσουν για να μη χάσουν το αφορολόγητο είναι πολύ μικρή και καλύπτεται πολύ εύκολα λόγω και των εξαιρετικά χαμηλών εισοδημάτων που εμφανίζονται στις φορολογικές δηλώσεις.
Ουσιαστικά, το βάρος εντοπισμού των "μαύρων" συναλλαγών θα πέφτει στον φοροελεγκτικό μηχανισμό, ο οποίος θα πρέπει να συλλαμβάνει επ' αυτοφώρω τον παραβάτη για να του καταλογίσει το αντίστοιχο πρόστιμο ή το υποχρεωτικό "λουκέτο". Κάτι τέτοιο προϋποθέτει τεράστιο αριθμό ελεγκτών – ειδικά τώρα που ξεκινάει η θερινή περίοδος – τον οποίο φυσικά δεν διαθέτει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Το κρίσιμο δίλημμα
Το δίλημμα που τίθεται ανοικτά πλέον στον πελάτη είναι πολύ συγκεκριμένο: η πληρωμή με κάρτα ή εξόφληση με μετρητά και γενναία έκπτωση, η οποία σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνά ακόμη και το 20%-25%, ανάλογα με το είδος της συναλλαγής αλλά και το περιθώριο κέρδους του επιτηδευματία. Λόγω των πολύ μεγάλων επιβαρύνσεων, τα περιθώρια για συναλλαγή έχουν γίνει τεράστια, κάτι που αποδεικνύεται από τα ακόλουθα στοιχεία:
1. Σε μια συναλλαγή των 100 ευρώ, η οποία θα εξοφληθεί με ηλεκτρονικό χρήμα, ο επιτηδευματίας θα πρέπει να αποδώσει «με το καλημέρα» περίπου 14 ευρώ για τον ΦΠΑ (εφόσον η συναλλαγή υπάγεται στο 13%), αλλά και για την προμήθεια της τράπεζας η οποία παρά τη μείωση που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα, κυμαίνεται γύρω στο 0,8%-1%. Ο ΦΠΑ είναι φόρος που αποδίδεται από τον τελικό καταναλωτή. Ωστόσο, αν δεν κοπεί η απόδειξη, το ποσόν «παρακρατείται» από τον επιτηδευματία, καθώς αυτός εισπράττει από τον πελάτη του και δεν αποδίδει το ποσόν στο Δημόσιο.
2. Στα 86 ευρώ που θα απομείνουν αντιστοιχούν ασφαλιστικές εισφορές που κυμαίνονται από 23,6 ευρώ έως 33,1 ευρώ, ανάλογα με το πακέτο κάλυψης του κάθε επαγγελματία. Για την απόδειξη που θα εκδοθεί σήμερα, οι ασφαλιστικές εισφορές θα καταβληθούν μέσα στο 2018, καθώς ο υπολογισμός γίνεται με βάση τα κέρδη του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, ο κάθε επαγγελματίας μεριμνά από τώρα να μην ξεφύγουν τα φορολογητέα του κέρδη καθώς γνωρίζει ότι θα βρει και την επιβάρυνση από τις εισφορές μπροστά του.
3. Επί του ποσού της απόδειξης που απομένει μετά την αφαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών, υπολογίζεται ο φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων και η εισφορά αλληλεγγύης. Στη συναλλαγή των 100 ευρώ που βαρύνεται με ΦΠΑ 13%, αντιστοιχούν από 11,8 ευρώ έως και 24,2 ευρώ, ανάλογα με το συνολικό ύψος των καθαρών κερδών του επιτηδευματία.
Αν προστεθούν όλες οι επιβαρύνσεις, προκύπτει ότι για μια συναλλαγή 100 ευρώ, το ποσόν που θα πρέπει να αποδοθεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στο Δημόσιο μπορεί να κυμαίνεται από 50,6 έως 77,6 ευρώ.
Αν μάλιστα το προϊόν ή η υπηρεσία βαρύνεται με ΦΠΑ 24%, τότε το συνολικό ποσόν που θα πρέπει να αποδοθεί στο Δημόσιο μπορεί να αντιστοιχεί ακόμη και στο 80% της τιμής που θα αναγράφεται στην απόδειξη.
Πηγή: Καθημερινή

Ολόκληρη η απόφαση για τα POS- Αναλυτικά όσα προβλέπει

Ολόκληρη η απόφαση για τα POS- Αναλυτικά όσα προβλέπει

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η κοινή υπουργική απόφαση για την Υποχρέωσης Αποδοχής Πληρωμών με Κάρτα.

Αναλυτικά η απόφαση προβλέπει:
Άρθρο 1
Καθορισμός υπόχρεων δικαιούχων πληρωμής και προθεσμία συμμόρφωσης

1. Οι δικαιούχοι πληρωμής της περ. γ' του άρθρου 62 του ν. 4446/2016 (Α' 240), οι οποίοι διαθέτουν τους παρακάτω κύριους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (εφεξής Υπόχρεοι), υποχρεούνται να αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα κατά την ολοκλήρωση των πράξεων πληρωμής που πραγματοποιούν καταναλωτές της περ. α' του άρθρου 62 του ν. 4446/2106, (Α' 240).
  • ΚΑΔ
    ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
  • 33.12
    Επισκευή μηχανημάτων
  • 33.13
    Επισκευή ηλεκτρονικού και οπτικού εξοπλισμού
  • 33.14
    Επισκευή ηλεκτρικού εξοπλισμού
  • 35.11
    Παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος
  • 35.12
    Μετάδοση ηλεκτρικού ρεύματος
  • 35.13
    Διανομή ηλεκτρικού ρεύματος
  • 35.14
    Εμπόριο ηλεκτρικού ρεύματος
  • 35.21
    Παραγωγή φυσικού αερίου
  • 35.22
    Διανομή αέριων καυσίμων μέσω αγωγών
  • 35.23
    Εμπόριο αέριων καυσίμων μέσω αγωγών
  • 36.00
    Συλλογή, επεξεργασία και παροχή νερού
  • 43.21
    Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις
  • 43.22
    Υδραυλικές και κλιματιστικές εγκαταστάσεις θέρμανσης και ψύξης
  • 45.11
    Πώληση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανο­κίνητων οχημάτων
  • 45.19
    Πώληση άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων
  • 45.20
    Συντήρηση και επισκευή μηχανοκίνητωνοχημάτων
  • 45.32
    Λιανικό εμπόριο μερών και εξαρτημάτωνμηχανοκίνητων οχημάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 45.40
    Πώληση, συντήρηση και επισκευή μοτοσι­κλετών και των μερών και εξαρτημάτων τους
  • 47.21
    Λιανικό εμπόριο φρούτων και λαχανικών σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 47.22
    Λιανικό εμπόριο κρέατος και προϊόντων κρέ­ατος σε εξειδικευμένα καταστήματα

  • 47.23
    Λιανικό εμπόριο ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 47.24
    Λιανικό εμπόριο ψωμιού, αρτοσκευασμάτων και λοιπών ειδών αρτοποιίας και ζαχαροπλα­στικής σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 47.25
    Λιανικό εμπόριο ποτών σε εξειδικευμένακαταστήματα
  • 47.26
    Λιανικό εμπόριο προϊόντων καπνού σε εξει­δικευμένα καταστήματα
  • 47.30
    Λιανικό εμπόριο καυσίμων κίνησης σε εξει­δικευμένα καταστήματα
  • 47.41
    Λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακών μονάδων υπολογιστών και λογισμικού σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 47.42
    Λιανικό εμπόριο τηλεπικοινωνιακού εξοπλι­σμού σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 47.43
    Λιανικό εμπόριο εξοπλισμού ήχου και εικό­νας σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 47.52
    Λιανικό εμπόριο σιδηρικών, χρωμάτων και τζαμιών σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 47.54
    Λιανικό εμπόριο ηλεκτρικών οικιακών συ­σκευών σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 47.59
    Λιανικό εμπόριο επίπλων, φωτιστικών και άλ­λων ειδών οικιακής χρήσης σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 47.61
    Λιανικό εμπόριο βιβλίων σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 47.64
    Λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 47.65
    Λιανικό εμπόριο παιχνιδιών κάθε είδους σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 47.71
    Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε εξειδικευμέ­να καταστήματα
  • 47.72
    Λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτι­νων ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 47.73
    Λιανικό εμπόριο φαρμακευτικών ειδών(φαρμακεία)
  • 47.74
    Λιανικό εμπόριο ιατρικών και ορθοπεδικών ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 47.75
    Λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλ­λωπισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 47.77
    Λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα
  • 55.10
    Ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα
  • 55.20
    Καταλύματα διακοπών και άλλα καταλύματα σύντομης διαμονής
  • 55.30
    Χώροι κατασκήνωσης, εγκαταστάσεις για οχήματα αναψυχής και ρυμουλκούμενα οχήματα
  • 55.90
    Άλλα καταλύματα

  • 56.10
    Δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης
  • 56.30
    Δραστηριότητες παροχής ποτών
  • 59.14
    Δραστηριότητες προβολής κινηματογραφι­κών ταινιών
  • 61.10
    Ενσύρματες τηλεπικοινωνιακές δραστηρι­ότητες
  • 61.20
    Ασύρματες τηλεπικοινωνιακές δραστηριό­τητες
  • 61.30
    Δορυφορικές τηλεπικοινωνιακές δραστηρι­ότητες
  • 69.10
    Νομικές δραστηριότητες
  • 69.20
    Δραστηριότητες λογιστικής, τήρησης βιβλίων και λογιστικού ελέγχου· παροχή φορολογικών συμβουλών
  • 71.11
    Δραστηριότητες αρχιτεκτόνων
  • 71.12
    Δραστηριότητες μηχανικών και συναφείςδραστηριότητες παροχής τεχνικών συμ­βουλών
  • 75.00
    Κτηνιατρικές δραστηριότητες
  • 77.11
    Ενοικίαση και εκμίσθωση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων
  • 77.12
    Ενοικίαση και εκμίσθωση φορτηγών
  • 77.21
    Ενοικίαση και εκμίσθωση ειδών αναψυχής και αθλητικών ειδών
  • 77.22
    Ενοικίαση βιντεοκασετών και δίσκων
  • 77.29
    Ενοικίαση και εκμίσθωση άλλων ειδών προ­σωπικής ή οικιακής χρήσης
  • 79.11
    Δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων
  • 79.12
    Δραστηριότητες γραφείων οργανωμένων ταξιδιών
  • 85.20
    Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
  • 85.31
    Γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • 85.32
    Τεχνική και επαγγελματική δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • 85.41
    Μεταδευτεροβάθμια μη τριτοβάθμια εκπαί­δευση
  • 85.51
    Αθλητική και ψυχαγωγική εκπαίδευση
  • 85.53
    Δραστηριότητες σχολών οδηγών
  • 85.59
    Άλλη εκπαίδευση π.δ.κ.α.
  • 86.10
    Νοσοκομειακές δραστηριότητες
  • 86.21
    Δραστηριότητες άσκησης γενικών ιατρικών επαγγελμάτων
  • 86.22
    Δραστηριότητες άσκησης ειδικών ιατρικών επαγγελμάτων
  • 86.23
    Δραστηριότητες άσκησης οδοντιατρικώνεπαγγελμάτων
  • 86.90
    Άλλες δραστηριότητες ανθρώπινης υγείας

  • 87.10
    Δραστηριότητες νοσοκομειακής φροντίδας με παροχή καταλύματος
  • 87.20
    Δραστηριότητες φροντίδας με παροχή κα­ταλύματος για άτομα με νοητική υστέρηση, ψυχικές διαταραχές και χρήση ουσιών
  • 87.30
    Δραστηριότητες φροντίδας με παροχή κα­ταλύματος για ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία
  • 87.90
    Άλλες δραστηριότητες φροντίδας με παροχή καταλύματος
  • 88.91
    Δραστηριότητες βρεφονηπιακών και παιδι­κών σταθμών
  • 92.00
    Τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα
  • 93.13
    Εγκαταστάσεις γυμναστικής
  • 93.21
    Δραστηριότητες πάρκων αναψυχής και άλ­λων θεματικών πάρκων
  • 93.29
    Άλλες δραστηριότητες διασκέδασης και ψυ­χαγωγίας
  • 95.11
    Επισκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών και περιφερειακού εξοπλισμού
  • 96.02
    Δραστηριότητες κομμωτηρίων, κουρείων και κέντρων αισθητικής

2. Οι ως άνω Υπόχρεοι οφείλουν να συμμορφωθούν εντός τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας.
3. Οι ως άνω Υπόχρεοι που θα προβούν σε έναρξη δραστηριότητας, κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριάντα (30) ήμερων προ της παρέλευσης της προθεσμίας, της οριζόμενης στην παρ. 2 του παρόντος άρθρου, οφείλουν να συμμορφωθούν εντός τεσσάρων (4) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας.
4. Οι Υπόχρεοι που θα προβούν σε έναρξη δραστηριότητας ή σχετική μεταβολή μετά την παρέλευση της προθεσμίας, της οριζόμενης στην παρ. 2 του παρόντος άρθρου, οφείλουν να συμμορφωθούν εντός ενός (1) μηνός από την έναρξη, ή τη μεταβολή.

Άρθρο 2 Αρμόδιες αρχές
1. Αρμόδιες αρχές για τη διενέργεια των ελέγχων, την επιβολή των προστίμων και τη βεβαίωση παραβάσεων της παρ. 1 του άρθρου 65 του νομου ορίζονται η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας.
2. Οι υπηρεσίες της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Ε.Γ.Σ.Δ.Ο.Ε) και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), εφόσον στα πλαίσια των ελέγχων που διενεργούν βάσει των αρμοδιοτήτων τους, διαπιστώσουν παράβαση της παρ. 1 του άρθρου 65 του νόμου, υποχρεούνται σε έγγραφη ενημέρωση της Διεύθυνσης Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας της Αγοράς Προϊόντων και Υπηρεσιών ή της κατά τόπο αρμόδιας Διεύθυνσης Ανάπτυξης για την περαιτέρω εφαρμογή της οριζόμενης με την παρούσα διαδικασίας.

Άρθρο 3
Διαδικασία διενέργειας ελέγχου
1. Η Α.Α.Δ.Ε. κοινοποιεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κατάλογο στον οποίο περιλαμβάνονται:
α) Οι Αριθμοί Φορολογικού Μητρώου του συνόλου των Υπόχρεων, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 1 της παρούσας.
β) Στοιχεία από τα οποία προκύπτει η δυνατότητα ή μη αποδοχής πληρωμών με κάρτα, όπως, ενδεικτικά, εισπράξεις μέσω πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών ή άλλων μέσων πληρωμής με κάρτα, για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, σύμφωνα με την περ. δ της παρ. 4 του άρθρου 1 της ΠΟΛ 1033/2014 (Β' 276), όπως ισχύει.
2. Οι αρμόδιες υπηρεσίες συγκροτούν κλιμάκια ελέγχου αποτελούμενα τουλάχιστον από δύο υπαλλήλους.
3. Τα κλιμάκια ελέγχου που συγκροτούνται από τις αρμόδιες αρχές της παρ. 1 του άρθρου 2 της παρούσας, είναι εφοδιασμένα με τα ακόλουθα έντυπα:
α) «ΕΝΤΟΛΗ ΕΛΕΓΧΟΥ»
β) «ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ».
4. Τα παραπάνω έντυπα ακολουθούν το πρότυπο όπως αυτό ορίζεται στο άρθρο 138 της υπουργικής απόφασης (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ. - Β' 2090), όπως ισχύει, και συντάσσονται με τη διαδικασία του άρθρου 139 της ίδιας απόφασης.

Άρθρο 4
Ύψος και διαδικασία επιβολής προστίμου
1. Στους παραβάτες του άρθρου 1 της παρούσας επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ.
2. Τα πρόστιμα επιβάλλονται με απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας στην οποία υπάγονται τα ελεγκτικά όργανα που διαπίστωσαν την παράβαση. Τα ελεγκτικά όργανα υποχρεούνται να υποβάλουν εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία διαπίστωσης τέλεσης της παράβασης τις σχετικές εκθέσεις στην Υπηρεσία τους. Η απόφαση επιβολής προστίμου εκδίδεται μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την υποβολή της σχετικής έκθεσης, και αφού ζητηθεί ακρόαση του διοικούμενου κατά το άρθρο 6 του (Α' 45), και κοινοποιείται αμελλητί στον παραβάτη.
3. Τα διοικητικά πρόστιμα της παρούσας εισπράττονται, σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε. - ν., Α' 90), και αποδίδονται, με την επιφύλαξη της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 2946/2001, (Α' 224), στον Κρατικό Προϋπολογισμό.
4. Η απόφαση επιβολής διοικητικού προστίμου της παρούσης υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της, η οποία ασκείται ενώπιον του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, εφόσον οι διοικητικές κυρώσεις έχουν εκδοθεί από την Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών, και ενώπιον του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην περιφέρεια του οποίου διαπιστώθηκε η παράβαση, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις. Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση της προσφυγής.
5. Η απόφαση επί της ενδικοφανούς προσφυγής υπόκειται σε προσφυγή ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου του τόπου όπου εδρεύει το όργανο που εξέδωσε την απόφαση επιβολής προστίμου, μέσα στην προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 66 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας.
6. Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου της παρ. 1 του παρόντος άρθρου μειώνεται στο ήμισυ εάν:
α) Ο υπόχρεος εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής της παρ. 4, προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου.
β) Ο υπόχρεος εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία υποβολής καταγγελίας ή διενέργειας ελέγχου, καταθέσει στην αρμόδια ελεγκτική Υπηρεσία τιμολόγιο που αποδεικνύει την αγορά τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών και μέσων πληρωμής με κάρτα.

Άρθρο 5
Συνεργασία μεταξύ αρμόδιων αρχών.
Σε περίπτωση που οι αρμόδιες Υπηρεσίες της παρ. 1 του άρθρου 2 της παρούσας δεχθούν τουλάχιστον πέντε καταγγελίες σε διάστημα τριών διαδοχικών μηνών για την μη αποδοχή πληρωμών με χρήση Μέσων Πληρωμής με Κάρτα από Υπόχρεο της παρ. 1 του άρθρου 1 της παρούσας, αυτές κοινοποιούνται στην Α.Α.Δ.Ε. και στην Ε.Γ. Σ. Δ.Ο.Ε., προκειμένου να ληφθούν υπόψη κατά τον προγραμματισμό και τη διενέργεια ελέγχων, αρμοδιότητάς τους.

Άρθρο 6
Τελικές Διατάξεις
Οι διατάξεις της παρούσας ισχύουν από τη δημοσίευσή της.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Δεν υπάρχουν σχόλια: