Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017

Τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας Ποιες αλλαγές έχουν «πέσει» στο τραπέζι

Τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας  

Ποιες αλλαγές έχουν «πέσει» στο τραπέζι


 Τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας   
Αντίστροφα μετρά πια ο χρόνος για να «βγουν» στο Taxisnet τα τέλη κυκλοφορίας για το 2018. Και χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. περιμένουν με αγωνία τις αποφάσεις του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης.
Οι αλλαγές που εξετάζονται αφορούν κυρίως τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2007 ή την 1η Ιανουαρίου 2008 για τα οποία το κόστος των ετήσιων τελών εξετάζεται να υπολογίζεται συνδυαστικά από τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και τις εκπομπές ρύπων.
Ένα βασικό σενάριο παραμένει η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τον κυβισμό, με σκοπό να υπολογίζονται ανά κλιμάκιο 100 κυβικών και όχι ανά 200 που είναι μέχρι σήμερα. Για παράδειγμα στην κλίμακα 1.739-1.928 κ.ε. τα τέλη διαμορφώνονται στα 320 ευρώ, ενώ στην αμέσως επόμενη κλίμακα (1.929-2.357) φτάνουν τα 690 ευρώ.
Επίσης, εξετάζεται η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους για τα οχήματα που έχουν πάρει πινακίδες κυκλοφορίας μετά την 31η Οκτωβρίου 2010. Αλλαγές εξετάζονται και στους συντελεστές υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους, προκειμένου να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των τελών που επιβαρύνουν οχήματα που πήραν πινακίδες για πρώτη φορά με διαφορά μερικών μηνών ή μερικών εβδομάδων.
Ένα άλλο σενάριο είναι στις κατηγορίες 1.072 κ.ε έως 1.548 κ.ε να δημιουργηθούν 4 κλίμακες τελών από δύο που είναι σήμερα. Με αυτό τον τρόπο για παράδειγμα ανάμεσα στα 135 και 280 ευρώ που καταβάλλονται σήμερα (έτος ταξινόμησης 2006-2010) να δημιουργηθούν δύο ακόμα με 170 ευρώ και 220 ευρώ αντίστοιχα.
Στις κατηγορίες 2.358 κ.ε. και πάνω από 4.001 κ.ε. πιθανόν να προστεθούν άλλα τέσσερα κλιμάκια από τρία που είναι σήμερα ώστε να μην υπάρχουν μεγάλες επιβαρύνσεις στα οχήματα μεγάλου κυβισμού.
Τέλος, στα παλαιότερα αυτοκίνητα, δηλαδή εκείνα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από την 31η Δεκεμβρίου 2008 ή την 31η Δεκεμβρίου 2007, το οικονομικό επιτελείο σκέφτεται να διατηρήσει το σύστημα που ισχύει σήμερα. Δηλαδή να υπολογίζονται ανάλογα με τον κυβισμό τους, καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων.
Μάλιστα, ένα από τα σενάρια προβλέπει ακόμη και τη μείωση των τελών κυκλοφορίας σε οχήματα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω ώστε να μπει φρένο στο φαινόμενο που παρατηρείται κάθε Δεκέμβριο στις εφορίες με τη μαζική κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας.

Ψάχνουν τι θα γίνει με τα τέλη κυκλοφορίας

Τα σενάρια που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης

Ψάχνουν τι θα γίνει με τα τέλη κυκλοφορίας
Σε μια προσπάθεια να μην βάλλουν «βαθιά» το χέρι στην τσέπη χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων ξεκίνησε για άλλη μια φορά η περίφημη συζήτηση για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας.
Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης θέλει να αλλάξει τα δεδομένα φέτος, ακριβώς για να αποφευχθεί το φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων ώστε οι φορολογούμενοι να έχουν δικαίωμα να κυκλοφορήσουν τα οχήματά τους το 2018.
Μια αλλαγή που έχει πέσει στο τραπέζι είναι η θέσπιση περισσότερων κλιμακίων κυβισμού για τον υπολογισμό των τελών. Σήμερα οι πίνακες υπολογισμού των τελών περιλαμβάνουν 11 κλιμάκια που συνήθως αλλάζουν ανά 200 κυβικά. Μελετάται η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων έως και στα 20 με αλλαγή κλιμακίου ανά 100 κυβικά.
Για παράδειγμα, σήμερα υπάρχει κλιμάκιο 1.072 έως 1.357 κυβικών στο οποίο αντιστοιχούν τέλη ύψους 135 ευρώ. Το κλιμάκιο αυτό μπορεί να σπάσει στα δυο. Το ένα να είναι για ΙΧ κυβισμού από 1.072 έως 1.200 κυβικά με τέλη κυκλοφορίας 125 ευρώ και το άλλο από από 1.201 έως 1.357 κυβικά με τέλη 145 ευρώ.
Μια δεύτερη αλλαγή είναι να επιβληθεί μικρό τέλος στα οχήματα που απαλλάσσονται σήμερα από τέλη, λόγω μικρής εκπομπής ρύπων.
Μια τρίτη αλλαγή αφορά σε εκπτώσεις των τελών κυκλοφορίας για οχήματα άνω των 2.000 κυβικών που πρωτοπήραν πινακίδες κυκλοφορίας έως το 2005. Υπολογίζεται ότι είναι ακινητοποιημένα περίπου 50.000 οχήματα αυτής της κατηγορίας και πολλοί ιδιοκτήτες τους θα μπορούσαν με τα κατάλληλα κίνητρα να πάρουν πίσω τις πινακίδες καταβάλλοντας τέλη. Η απώλεια εσόδων από αυτές τις μειώσεις τελών θα καλυφθεί εν μέρει με την άρση της ακινησίας αλλά και στοχευμένες αυξήσεις τελών σε οχήματα νεότερης ηλικίας και χαμηλότερου κυβισμού.
Στο υπουργείο προτείνουν ακόμη και το κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ των τελών που βαρύνουν οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά έως και το τέλος Οκτωβρίου 2010 και αυτών που ταξινομήθηκαν από την 1η Νοεμβρίου 2010. Στην πρώτη περίπτωση τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του οχήματα και στη δεύτερη περίπτωση με βάση το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπει το όχημα.
Σημειώνεται πως τα τέλη κυκλοφορίας να «ανέβουν» στο TAXISnet τον Νοέμβριο και πρέπει να πληρωθούν μέχρι στις 31 Δεκεμβρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: