Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018

«Κυνήγι» φοροδιαφυγής με 180.000 ελέγχους εξαπολύει η ΑΑΔΕ το 2018 Στα 5,6 δισ. ο εισπρακτικός πήχης από ληξιπρόθεσμα χρέη

«Κυνήγι» φοροδιαφυγής με 180.000 ελέγχους εξαπολύει η ΑΑΔΕ το 2018

Στα 5,6 δισ. ο εισπρακτικός πήχης από ληξιπρόθεσμα χρέη
Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου 2018 08:56
Λήψη αναγκαστικών μέτρων, με κατασχέσεις κινητών και ακινήτων, σε περίπου 1.029.000 φορολογούμενους με οφειλές προς το Δημόσιο προγραμματίζει η ΑΑΔΕ για το 2018.
Από την έντυπη έκδοση 
Του Γιώργου Κούρου
gkouros@naftemporiki.gr
«Τσουνάμι» ελέγχων, που προσεγγίζουν τις 180.000, σε μεγάλες επιχειρήσεις, σε φορολογούμενους «έχοντες και κατέχοντες», σε τραπεζικές θυρίδες, για αποδείξεις, σε ελαιοτριβεία, σε ξενοδοχεία και «γκρίζα» ενοικιαζόμενα δωμάτια, σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας, εξαπολύει για το 2018 η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Το «κυνήγι» της φοροδιαφυγής θα είναι φέτος ανελέητο, με βάση το νέο Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ για το 2018, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και στο οποίο μάλιστα γίνεται ειδική αναφορά στις θυρίδες, για τις οποίες αναμένεται «εισήγηση για την απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου διάρρηξης τραπεζικών θυρίδων από κατάσχεση, μέχρι 31/12/2018». Οι στόχοι που θέτει η ΑΑΔΕ είναι υψηλοί αφού, μεταξύ άλλων, οι 10 βασικότεροι προβλέπουν:
1. Την είσπραξη περίπου 5,6 δισ. ευρώ από παλαιά και νέα ληξιπρόθεσμα χρέη, αφού με βάση τον στόχο που έχει τεθεί τα παλαιά χρέη πρέπει να φέρουν στα δημόσια ταμεία 2,8 δισ. ευρώ και από τα νέα να εισπραχθεί το 24% αυτών.
2. Τη λήψη αναγκαστικών μέτρων, με κατασχέσεις κινητών και ακινήτων, σε περίπου 1.029.000 φορολογούμενους με οφειλές προς το Δημόσιο. Επισημαίνεται ότι ο αριθμός των υπόχρεων στους οποίους «στοχεύει» η ΑΑΔΕ, με βάση τα επίσημα στοιχεία της, ανέρχεται σε 1.744.115 και σύμφωνα με το σχέδιο στο 59% αυτών θα πρέπει να επιβάλει αναγκαστικά μέτρα.
3. Συμμόρφωση των φορολογουμένων που εμφανίζουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμες οφειλές, σε ποσοστό τουλάχιστον 52%, κατόπιν εφαρμογής κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου και είσπραξη τουλάχιστον 37% των εν λόγω οφειλών, έπειτα από δράσεις της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης.
4. Υλοποίηση ηλεκτρονικής εφαρμογής παρακολούθησης βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων (Airbnb), μέχρι τις 31 Μαρτίου 2018.
5. Επικαιροποίηση των απαραίτητων εντύπων και οδηγιών για την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων για το φορολογικό έτος 2017, μέχρι τις 31 Μαΐου 2018.
6. Αλλαγές στη φορολογία των πλοίων, μέσω της κωδικοποίησης των διατάξεων της ειδικής φορολογίας πλοίων του Ν.27/1975 και των σχετικών υπουργικών διατάξεων, υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2018. 
7. Αλλαγές στη φορολογία μέσω της κωδικοποίησης και απλούστευσης του Κώδικα ΦΠΑ, εναρμόνισή του με τις διατάξεις του ΚΦΔ για την ανάρτησή του στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ και στην ηλεκτρονική βιβλιοθήκη μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2018.
8. Τουλάχιστον 100.000 τηλεφωνικές επικοινωνίες, από το τηλεφωνικό κέντρο της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης, με σκοπό τη συμμόρφωση των φορολογούμενων και την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων ως προς την υποβολή δηλώσεων (ΦΠΑ, ΦΜΥ, Φ.Ε. Φ.Π., ΦΕΝΠ κ.λπ.) και την καταβολή των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους.
9. Διενέργεια τουλάχιστον μιας διασταύρωσης για την είσπραξη εσόδων από ανασφάλιστα οχήματα μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2018.
10. Εισπράξεις προ επιστροφών φόρων 36,259 δισ. ευρώ από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΚΕΜΕΕΠ,) το Κέντρο Φορολογούμενων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ) τις ΦΑΕ και ΔΟΥ.
Έλεγχοι σε όλους και σε όλα τα περιουσιακά στοιχεία
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σχέδιο της ΑΑΔΕ προβλέπει ακόμη τη διενέργεια τουλάχιστον 1.000 ελέγχων σε μεγάλες επιχειρήσεις και φορολογούμενους μεγάλου πλούτου, καθώς επίσης και:
  • Διενέργεια τουλάχιστον 450 ελέγχων από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων και βεβαίωση τουλάχιστον 700 εκατ. ευρώ, με εισπραξιμότητα άνω του 40%.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 550 ελέγχων από το Κέντρο Φορολογούμενων Μεγάλου Πλούτου, βεβαίωση τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ, με εισπραξιμότητα άνω του 20%.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 1.250 ελέγχων από τις ΦΑΕ, βεβαίωση τουλάχιστον 550 εκατ. ευρώ, με εισπραξιμότητα άνω του 15%.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 15.500 ελέγχων από τις εφορίες, βεβαίωση τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ, με εισπραξιμότητα άνω του 14%.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 1.070 ελέγχων κατόπιν εισαγγελικών παραγγελιών.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 3.000 ελέγχων για τη διαπίστωση της ορθής εκπλήρωσης των μη ετήσιων υποχρεώσεων των φορολογιών κεφαλαίου.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 70.000 μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις ΔΟΥ.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 500 μερικών επιτόπιων ελέγχων για διασφάλιση της είσπραξης του φόρου διαμονής.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 12.000 στοχευμένων ελέγχων και ελέγχων διακίνησης από τις ΥΕΔΔΕ. 
  • Διενέργεια τουλάχιστον 200 ειδικών στοχευμένων μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις ΥΕΔΔΕ σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ή καταλύματα, τουριστικά σκάφη αναψυχής, ελαιοτριβεία, πρατήρια υγρών καυσίμων, επιχειρήσεις που σχετίζονται με έναρξη δραστηριότητας σε γειτονικές χώρες, επιχειρήσεις που σχετίζονται με εντοπισμό παράνομου λογισμικού ως προς την έκδοση φορολογικών στοιχείων, με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 30% αυτών.
  • Διενέργεια τουλάχιστον 110 υποθέσεων έρευνας, οι οποίες αφορούν απάτη στον ΦΠΑ από τις ΥΕΔΔΕ, με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 45% αυτών.
  • Απενεργοποίηση τουλάχιστον 50 ΑΦΜ εξαφανισμένων εμπόρων (φυσικών προσώπων, εταιρειών).
  • Ολοκλήρωση έρευνας σε τουλάχιστον 230 ΑΦΜ κατόπιν εισαγγελικών παραγγελιών.
  • Υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των ενεργών υπόχρεων σε ποσοστό τουλάχιστον 97%. Διαβίβαση αρμοδίως του αρχείου των μη συμμορφούμενων φορολογουμένων για περαιτέρω ενέργειες.
  • Υποβολή 8.000 επιπλέον δηλώσεων ΦΜΥ, έπειτα από δράσεις της ΔΦΣ, σε συνεργασία με τον ΕΦΚΑ. Διαβίβαση αρμοδίως των αρχείων μη συμμορφούμενων φορολογουμένων για περαιτέρω ενέργειες.
  • Συμμόρφωση τουλάχιστον 22% επί των μη υποβληθεισών εμπροθέσμως δηλώσεων ΦΕΦΠ (στο επεξεργασμένο αρχείο βάσει κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου) ύστερα από δράσεις της ΔΦΣ, υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παραλαβής του αρχείου.
  • Συμμόρφωση τουλάχιστον 21% επί των μη υποβληθεισών εμπροθέσμως δηλώσεων ΦΕΝΠ, μετά από δράσεις της ΔΦΣ, υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παραλαβής του αρχείου.
  • Αποστολή στη ΔΦΣ αρχείου μη υποβληθεισών δηλώσεων ανά φορολογία, εντός μηνός από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων.
  • Εισπράξεις ΦΠΑ 10,950 δισ. ευρώ από ΦΑΕ και ΔΟΥ. 
  • Συνολικό ποσό εισπράξεων της Ε.Μ.ΕΙΣ 645 εκατ. ευρώ από μεγάλους οφειλέτες και από στοχευμένες δράσεις.
  • Εξέταση των αιτήσεων επιστροφών ΦΠΑ, εντός 90 ημερών από την υποβολή της αίτησης, σε ποσοστό 95%.
  • Εκκαθάριση των εκκρεμών αιτήσεων επιστροφών σε ποσοστό 100% ως προς το πλήθος και το ποσό (για όλα τα φορολογικά αντικείμενα), ώστε στις 31/08/2018 να μην υφίστανται εκκρεμείς επιστροφές άνω των 90 ημερών.
  • Εκκαθάριση των υφιστάμενων αρχικών, τροποποιητικών, συμπληρωματικών δηλώσεων (όλων των φορολογιών), ώστε στις 31/08/2018 να μην υφίστανται ανεκκαθάριστες δηλώσεις με ποσά προς επιστροφή άνω των 90 ημερών.
  • Τήρηση της μηνιαίας στοχοθεσίας για πραγματοποίηση επιστροφών 3,648 δισ. ευρώ από τα Ελεγκτικά Κέντρα, τις ΦΑΕ και τις ΔΟΥ, μέσω του Κρατικού Προϋπολογισμού 2018.
  • Εισπράξεις τουλάχιστον 15 εκατ. ευρώ έναντι των βεβαιωθέντων προστίμων, πολλαπλών τελών, δασμών και φόρων από απλές τελωνειακές παραβάσεις και λαθρεμπόριο.
  • Εισπράξεις έναντι των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών της Τελωνειακής Διοίκησης, τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ.
  • Έκδοση αποφάσεων για χαρακτηρισμό ληξιπρόθεσμων οφειλών της Τελωνειακής Διοίκησης ως ανεπίδεκτων είσπραξης, σε ποσοστό τουλάχιστον 6% επί του συνόλου αυτών που έχουν κριθεί ως ανεπίδεκτες είσπραξης.
  • Εισπράξεις προ επιστροφών 1,2 εκατ. ευρώ από την εκποίηση οχημάτων και δικύκλων.
  • Εισπράξεις προ επιστροφών 800 χιλ. ευρώ από την εκποίηση λοιπών ειδών.
  • Επανεξέταση της διαδικασίας χαρακτηρισμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών της Φορολογικής Διοίκησης ως ανεπίδεκτων είσπραξης και υποβολή σχετικής πρότασης στον διοικητή της ΑΑΔΕ, μέχρι 31/03/2018.
  • Εισήγηση για την εναρμόνιση του θεσμικού πλαισίου του ΚΕΔΕ με τις διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, για τη διενέργεια πλειστηριασμών κατά τις διατάξεις του άρθρου 959 Α του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, μέχρι 31/12/2018.
  • Καταγραφή όλων των ανεκκαθάριστων δηλώσεων κατά την 31/12/2017, για όλα τα φορολογικά αντικείμενα, μέχρι 31/03/2018.
  • Ανάλυση και καταγραφή των απαιτήσεων χρηστών για τη δημιουργία ηλεκτρονικής ρύθμισης οφειλών Ν.4152/2013, μέχρι 30/06/2018.
  • Ταχύτερο εντοπισμό των εξαφανισμένων εμπόρων, ώστε τα συνολικά διαφυγόντα έσοδα που εντοπίζονται να μην ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ.
  • Διαπίστωση τουλάχιστον 1.100 παραβάσεων στους διενεργούμενους εκ των υστέρων ελέγχους εγγράφων στα τελωνεία, των παραστατικών εισαγωγών και εξαγωγών που δρομολογούνται «κατά δήλωση», κατόπιν κεντρικής ή τοπικής ανάλυσης κινδύνου.
  • Κατάσχεση τουλάχιστον 350.000.000 τεμαχίων τσιγάρων.
  • Κατάσχεση τουλάχιστον 100.000 λίτρων υγρών καυσίμων και λοιπών ενεργειακών προϊόντων.
  • Κατάσχεση τουλάχιστον 240.000 λίτρων αλκοολούχων προϊόντων.
  • Πλήθος κατασχέσεων παραποιημένων προϊόντων, τουλάχιστον 500.
  • Έκδοση τουλάχιστον 9.500 καταλογιστικών πράξεων από τις δράσεις καταπολέμησης του λαθρεμπορίου και εν γένει των τελωνειακών παραβάσεων.
  • Ποσά που καταλογίζονται για απλές τελωνειακές παραβάσεις και λαθρεμπορίες (πρόστιμα, πολλαπλά τέλη, δασμοί και φόροι), τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ.  
Εσωτερικοί έλεγχοι 
Με βάση το σχέδιο της ΑΑΔΕ κατά το τρέχον έτος θα διενεργηθούν 95 έλεγχοι περιουσιακής κατάστασης υπαλλήλων της ΑΑΔΕ.
Επίσης θα γίνουν 140 έλεγχοι, για εντοπισμό ποινικών αδικημάτων και πειθαρχικών παραπτωμάτων υπαλλήλων της ΑΑΔΕ, στοχευμένων οικονομικών και διαχειριστικών ελέγχων δημοσίων υπολόγων και δημοσίων διαχειρίσεων, καταλογισμών των ευθυνομένων, οικονομικών και διαχειριστικών ελέγχων υποθέσεων που ανάγονται σε χρόνο πριν από τις 22.3.2017, καταλογισμών αυτών, καθώς και εκκρεμών καταλογισμών κατά την ως άνω ημερομηνία.
Το σχέδιο προβλέπει ακόμη:
  • Διενέργεια 40 επιτόπιων αιφνιδιαστικών επισκέψεων - ελέγχων, στις κατά τόπους υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, από Οικονομικούς Επιθεωρητές, για την τήρηση των διατάξεων νόμων, εγκυκλίων διαταγών, πρόληψης και αποκάλυψης τυχόν παραβατικής συμπεριφοράς των υπαλλήλων.
  • Διεκπεραίωση τουλάχιστον του 85% του συνόλου των καταγγελιών που περιέρχονται στη γνώση της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων.
  • Αναμόρφωση της επικαιροποιημένης εγκυκλίου για την πειθαρχική, ποινική και αστική ευθύνη των υπαλλήλων της ΑΑΔΕ και έκδοσή της υπό μορφή εγχειριδίου, μέχρι 31/12/2018.
  • Ολοκλήρωση ελέγχου γνησιότητας των τίτλων σπουδών για τους υπηρετούντες στην ΑΑΔΕ την 31η/12/2017 μέχρι 31/12/2018.
  • Δημοσιοποίηση ετήσιων στοιχείων σχετικών με τη διαφθορά και τις πειθαρχικές διώξεις, μέχρι 31/3/2018.   

Οι 10 εντολές της ΑΑΔΕ για τα φοροπρόστιμα

Εγκύκλιος: Διευκρινίσεις σχετικά με το καθεστώς επιβολής κυρώσεων που πρέπει να εφαρμόζεται σε περιπτώσεις εντοπισμού παραβάσεων
Παρασκευή, 16 Φεβρουαρίου 2018 09:20
INTIME NEWS/ΜΠΑΜΠΟΥΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Από την έντυπη έκδοση 
Του Γιώργου Παλαιτσάκη
gpal@naftemmporiki.gr
Δέκα σημαντικές διευκρινίσεις σχετικά με το καθεστώς επιβολής προστίμων που πρέπει να εφαρμόζεται σε περιπτώσεις εντοπισμού διαδικαστικών παραβάσεων του άρθρου 54 του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών, καθώς και σε λοιπές περιπτώσεις εντοπισμού παραβάσεων, παρέχει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, με αναλυτική εγκύκλιο που εξέδωσε και απέστειλε στα Ελεγκτικά Κέντρα και τις ΔΟΥ της χώρας.
Με την εγκύκλιο, την οποία υπογράφει ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλής, διευκρινίζονται 10 σημεία όσον αφορά τις χρηματικές ποινές που επιβάλλονται για σημαντικές φορολογικές παραβάσεις, καθώς και παραβάσεις ή παρατυπίες που αφορούν διαδικαστικά ζητήματα.
Αποσαφηνίζονται συγκεκριμένα τα πρόστιμα που επιβάλλονται για μη έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης, από συγκεκριμένες κατηγορίες επιτηδευματιών, για την πώληση αγαθών και υπηρεσιών αξίας άνω των 500 ευρώ με μετρητά, για τις παραβιάσεις των ταμειακών μηχανών κ.λπ
Επίσης διευκρινίζεται ο χρόνος τήρησης των βιβλίων και στοιχείων, οι κυρώσεις για τις απώλειες, αλλά και για τα λάθη στα βιβλία και στα στοιχεία. 
Αναλυτικότερα, τα σημεία του φορολογικού ποινολογίου που κωδικοποιούνται με την εγκύκλιο του κ. Πιτσιλή είναι τα ακόλουθα:
1 Πρόστιμα για μη έκδοση, ανακριβή έκδοση ή λήψη ανακριβών φορολογικών στοιχείων, για πράξεις που δεν επιβαρύνονται με Φ.Π.Α.: Σε κάθε περίπτωση εντοπισμού παραβάσεων που έχουν διαπραχθεί μετά την 6η Ιουνίου 2017 και αφορούν τη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων, την ανακριβή έκδοση στοιχείων ή τη λήψη ανακριβών στοιχείων, για πράξεις που δεν επιβαρύνονται με Φ.Π.Α., επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ εάν τηρούνται απλογραφικά βιβλία ή 1.000 ευρώ εάν τηρούνται διπλογραφικά βιβλία. Το πρόστιμο επιβάλλεται ανά φορολογικό έλεγχο, ανεξαρτήτως του πλήθους και της αξίας των στοιχείων.
Στις περιπτώσεις αυτές υπάγονται, μεταξύ άλλων, οι γιατροί, οι ασφαλιστικοί πράκτορες, τα ιδιωτικά φροντιστήρια, οι υποκείμενοι που έχουν ενταχθεί στο καθεστώς των «μικρών επιχειρήσεων», δηλαδή των επιχειρήσεων με ετήσια ακαθάριστα έσοδα χαμηλότερα των 10.000 ευρώ κατά την αμέσως προηγούμενη χρήση, καθώς και οι κατηγορίες επαγγελματιών που έχουν ενταχθεί στα ειδικά καθεστώτα καταβολής του φόρου (αλιείς, ιππήλατα οχήματα, πρακτορεία ταξιδιών, μεταχειρισμένα αγαθά).
2 Πρόστιμα για διακίνηση αποθεμάτων χωρίς την ύπαρξη παραστατικών στοιχείων διακίνησης: Για παραβάσεις που αφορούν τη διακίνηση αποθεμάτων χωρίς την ύπαρξη παραστατικών στοιχείων διακίνησης (δελτίο αποστολής, συνοδευτικό στοιχείο διακίνησης αποθεμάτων, έγγραφο διακίνησης μη τιμολογηθέντων αποθεμάτων, συγκεντρωτικό δελτίο διακίνησης, κ.λπ.), οι οποίες διαπράττονται από 7.6.2017 και μετά, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ εάν τηρούνται απλογραφικά βιβλία ή 1.000 ευρώ εάν τηρούνται διπλογραφικά βιβλία. Το πρόστιμο επιβάλλεται ανά φορολογικό έλεγχο, ανεξαρτήτως του πλήθους και της αξίας των στοιχείων.
Σημειώνεται ότι παρέλκει η έκδοση παραστατικού διακίνησης στην περίπτωση κατά την οποία εκδίδεται άμεσα το παραστατικό πώλησης (τιμολόγιο, ΑΛΣ), το οποίο και αποτελεί το έγγραφο διακίνησης και συνοδεύει τα αποθέματα κατά τη διακίνηση αυτών.
3 Πρόστιμο για μη συμμόρφωση με τις κατά την παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010 υποχρεώσεις: Για παραβάσεις οι οποίες διαπράττονται από 7.6.2017 και μετά και αφορούν τη μη εξόφληση, από τον λήπτη (ιδιώτη - αγοραστή) των αγαθών ή των υπηρεσιών, φορολογικών στοιχείων συνολικής αξίας 500 ευρώ και άνω, με τη χρήση «μέσων πληρωμής με κάρτα» (όπως πιστωτικής, χρεωστικής, προπληρωμένης, κ.λπ.) ή άλλων «ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής» (όπως τραπεζικό έμβασμα, μέσω λογαριασμού πληρωμών, κ.λπ.), επιβάλλεται, στον εκδότη (πωλητή αγαθών ή υπηρεσιών), πρόστιμο 100 ευρώ για κάθε παράβαση.
4 Πρόστιμα για παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση στη λειτουργία των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών: Για παραβάσεις που αφορούν την παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση με οποιονδήποτε τρόπο στη λειτουργία των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες αποφάσεις περί τεχνικών προδιαγραφών καθώς και τις σχετικές αποφάσεις της αρμόδιας Επιτροπής καταλληλότητας ΦΗΜ, οι οποίες διαπιστώνονται από 1.1.2016 και εφεξής, ανεξαρτήτως του χρόνου διάπραξης αυτών, επιβάλλεται, για κάθε παράβαση, πρόστιμο, ως ακολούθως:
α) πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ, όταν υπαίτιος της παράβασης είναι ο χρήστης ή ο κάτοχος ΦΗΜ
β) δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ, όταν υπαίτιος της παράβασης είναι η επιχείρηση μεταπώλησης ή τεχνικής υποστήριξης που έχει εξουσιοδοτηθεί για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής ΦΗΜ
γ) είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ, όταν υπαίτιος της παράβασης είναι η επιχείρηση που έχει λάβει, από την αρμόδια Επιτροπή, έγκριση λογισμικού (software) και υλισμικού (hardware).
5 Πρόστιμο για έκδοση στοιχείων λιανικής πώλησης χωρίς τη χρήση ή με τη χρήση μη εγκεκριμένου ΦΗΜ: Για παραβάσεις που αφορούν την έκδοση στοιχείων λιανικής πώλησης χωρίς τη χρησιμοποίηση εγκεκριμένου φορολογικού μηχανισμού, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες αποφάσεις περί τεχνικών προδιαγραφών ΦΗΜ, καθώς και την έκδοση από μη εγκεκριμένο φορολογικό μηχανισμό, οι οποίες διαπιστώνονται από 1.1.2016 και εφεξής, ανεξαρτήτως του χρόνου διάπραξης αυτών, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, ανεξαρτήτως του πλήθους των παραβάσεων.
Διευκρινίζεται ότι η έκδοση στοιχείων από εγκεκριμένο αλλά μη δηλωμένο φορολογικό μηχανισμό δεν εμπίπτει στην εφαρμογή των προαναφερόμενων διατάξεων. Η περίπτωση αυτή δεν κατονομάζεται στις περιπτώσεις των παραβάσεων, που ορίζονται με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013, για την επιβολή των σχετικών κυρώσεων.
6 Πρόστιμα για έκδοση δελτίων και αποδείξεων από το Ολοκληρωμένο Σύστημα Ελέγχου Εισροών - Εκροών, χωρίς τη χρήση εγκεκριμένου μοντέλου μηχανισμού σήμανσης: Για παραβάσεις που αφορούν την έκδοση δελτίων και αποδείξεων από το Ολοκληρωμένο Σύστημα Ελέγχου Εισροών - Εκροών, χωρίς τη χρήση εγκεκριμένου μοντέλου μηχανισμού σήμανσης, οι οποίες διαπιστώνονται από 1.1.2016 και εφεξής, ανεξαρτήτως του χρόνου διάπραξης αυτών, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, ανεξαρτήτως του πλήθους των παραβάσεων.
7 Πρόστιμα για εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα (καταστάσεις φορολογικών στοιχείων, πελατών και προμηθευτών, δηλώσεις Φ.Η.Μ.): Για οποιαδήποτε μεταβολή επέρχεται στις καταστάσεις φορολογικών στοιχείων πελατών προμηθευτών περιόδων από 1.1.2014 και μετά, μετά την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής τους, επιβάλλεται το πρόστιμο των 100 ευρώ, για κάθε εκπρόθεσμη δήλωση, ανεξάρτητα από το πλήθος των μεταβαλλόμενων στοιχείων. Η υποχρέωση υποβολής των υπόψη καταστάσεων, που αφορούν περιόδους από 1.1.2014 και μετά είναι τριμηνιαία, οπότε επιβάλλεται ξεχωριστό πρόστιμο 100 ευρώ για κάθε εκπρόθεσμη υποβολή εκάστου τριμήνου, έστω και εάν συμπίπτει η καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης υποβολής τους. Αυτό σημαίνει ότι εάν υποβληθούν εκπρόθεσμα τριμηνιαίες τροποποιητικές δηλώσεις καταστάσεων φορολογικών στοιχείων για μία εταιρική χρήση, το συνολικό πρόστιμο θα φθάσει τα 400 ευρώ (100 ευρώ για κάθε τριμηνιαία δήλωση).
8 Πρόστιμο για μη διαφύλαξη χρησιμοποιηθέντων βιβλίων και στοιχείων: Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 13 του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών (ν. 4174/2013) και της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του ν. 4308/2014 (Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα):
  • Τα λογιστικά αρχεία (βιβλία και στοιχεία), οι φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί, οι φορολογικές μνήμες και τα αρχεία που δημιουργούν οι φορολογικοί μηχανισμοί πρέπει να διαφυλάσσονται κατ’ ελάχιστον: α) για διάστημα πέντε (5) ετών από τη λήξη του αντίστοιχου φορολογικού έτους εντός του οποίου υπάρχει η υποχρέωση υποβολής δήλωσης ή β) εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 36 του Κώδικα, έως ότου παραγραφεί το δικαίωμα έκδοσης από τη Φορολογική Διοίκηση πράξης προσδιορισμού του φόρου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο αυτή ή γ) έως ότου τελεσιδικήσει η απαίτηση της Φορολογικής Διοίκησης σε συνέχεια διενέργειας φορολογικού ελέγχου ή έως ότου αποσβεστεί ολοσχερώς η απαίτηση λόγω εξόφλησης.
  • Το σύνολο των τηρούμενων λογιστικών αρχείων διαφυλάσσεται για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από: α) πέντε (5) έτη από τη λήξη της περιόδου και β) το χρόνο που ορίζεται από άλλη νομοθεσία.
Από τις προαναφερόμενες διατάξεις προκύπτει σαφώς ότι η υποχρέωση διαφύλαξης καταλαμβάνει τα τηρούμενα λογιστικά αρχεία (βιβλία και στοιχεία), δηλαδή αυτά που έχουν χρησιμοποιηθεί και όχι αυτά που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί, δεδομένου ότι ο χρόνος διαφύλαξης αυτών συναρτάται με τις περιόδους που αυτά αφορούν. Ανάλογα δηλαδή με το φορολογικό έτος (περίοδο) που αυτά αφορούν, καθορίζεται και ο χρόνος διαφύλαξής τους. Συνεπώς, τόσο τα χρησιμοποιηθέντα στοιχεία, τα οποία τεκμηριώνουν τις συναλλαγές, όσο και τα χρησιμοποιηθέντα βιβλία, στα οποία απεικονίζονται οι συναλλαγές, πρέπει να διαφυλάσσονται στον οριζόμενο, από τις προαναφερόμενες διατάξεις, χρόνο, προκειμένου να είναι εφικτός ο έλεγχος και η εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων.
Η μη συμμόρφωση του φορολογούμενου με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 13 του ν. 4174/2013, δηλαδή η μη διαφύλαξη των χρησιμοποιηθέντων βιβλίων και στοιχείων στον χρόνο που ορίζουν οι διατάξεις αυτές, συνιστά παράβαση, η οποία επισύρει πρόστιμο 2.500 ευρώ.
9 Απώλεια ή μη διαφύλαξη μη χρησιμοποιηθέντων θεωρημένων βιβλίων και στοιχείων: Η απώλεια ή η μη διαφύλαξη των μη χρησιμοποιηθέντων θεωρημένων βιβλίων και στοιχείων δεν αποτελεί παράβαση των διατάξεων του ΚΦΔ, ούτε κάποια άλλη παράβαση. Επομένως, για την απώλεια ή τη μη διαφύλαξη αυτών δεν επιβάλλονται κυρώσεις, εκτός εάν αποδειχθεί ότι αυτά έχουν χρησιμοποιηθεί.
Κατά τη διακοπή των εργασιών επιχειρηματικής δραστηριότητας δεν υπάρχει υποχρέωση προσκόμισης για επίδειξη στη Δ.Ο.Υ. των αχρησιμοποίητων θεωρημένων στοιχείων, δεδομένου ότι δεν υφίσταται πλέον υποχρέωση ακύρωσης των στοιχείων αυτών κατά τη διακοπή των εργασιών επιχείρησης.
10 Λοιπές παρατυπίες στην τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων: Για λοιπές περιπτώσεις παρατυπιών στην τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων (όπως η εκπρόθεσμη ενημέρωση βιβλίων, η μη εμπρόθεσμη ενημέρωση βιβλίων, η εκπρόθεσμη έκδοση στοιχείων, η μη καταχώρηση στα βιβλία στοιχείου ή στοιχείων, η μη παρακολούθηση της λογιστικής ή της φορολογικής βάσης κάποιου στοιχείου εσόδου, εξόδου, κ.λπ.), δεν θεμελιώνεται παράβαση και δεν επιβάλλονται πρόστιμα. 
Η κωδικοποίηση των προστίμων από την ΑΑΔΕ για φορολογικές και διαδικαστικές παραβάσεις  
Η κωδικοποίηση των προστίμων που προβλέπει η φορολογική νομοθεσία για φορολογικές παραβάσεις, περιέχεται στην εγκύκλιο του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή, υπό τον τίτλο «Παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων αναφορικά με την επιβολή κυρώσεων για παραβάσεις του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 (ΚΦΔ) και λοιπές περιπτώσεις παραβάσεων». Το πλήρες κείμενο της υπ. αρ. ΠΟΛ. 1026/2018 εγκυκλίου είναι το ακόλουθο:
Ι. Διευκρινίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 12 του ν. 4474/2017
Με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 12 του ν. 4474/2017 (ΦΕΚ 80Α) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας (ΕΕ) 2015/2376 και άλλες διατάξεις», τροποποιήθηκε το άρθρο 54 του ν. 4174/2013 και πλέον ενσωματώθηκαν στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ) παραβάσεις και αντίστοιχα πρόστιμα για τη μη έκδοση, ή την ανακριβή έκδοση ή λήψη παραστατικών που αφορούν πράξεις που δεν επιβαρύνονται με Φ.Π.Α., για τη διακίνηση αγαθών χωρίς την ύπαρξη συνοδευτικών στοιχείων διακίνησης, καθώς και για τη μη συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την παράγραφο 3 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010. Για την ομοιόμορφη εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων παρέχουμε τις ακόλουθες οδηγίες και διευκρινίσεις:
Α. Χρόνος έναρξης εφαρμογής
Οι υπόψη διατάξεις εφαρμόζονται στις κατωτέρω περιπτώσεις παραβάσεων που διαπράττονται από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου αυτού, ήτοι από 7.6.2017 και εφεξής.
Β. Μη έκδοση, ανακριβής έκδοση ή λήψη ανακριβών φορολογικών στοιχείων, για πράξεις που δεν επιβαρύνονται με Φ.Π.Α. (άρθρο 54, παρ. 1 περ. ιε’ του ν. 4174/2013, όπως προστέθηκε με την περίπτωση α’ της παραγράφου 4 του άρθρου 12 του ν. 4474/2017)
Για παραβάσεις που αφορούν τη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων, την ανακριβή έκδοση στοιχείων ή τη λήψη ανακριβών στοιχείων, για πράξεις που δεν επιβαρύνονται με Φ.Π.Α., οι οποίες διαπράττονται από 7.6.2017 και μετά επιβάλλεται το πρόστιμο που προβλέπεται από τις διατάξεις της περίπτωσης η’ της παραγράφου 2 του άρθρου 54, όπως αυτές προστέθηκαν με την περίπτωση β’ της παραγράφου 4 του άρθρου 12 του ν. 4474/2017, ήτοι 500 ή 1.000 ευρώ ανάλογα εάν τηρούνται απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία αντίστοιχα, ανά φορολογικό έλεγχο, ανεξαρτήτως του πλήθους και της αξίας των στοιχείων.
Ως πράξεις για τις οποίες τα στοιχεία που εκδίδονται δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ ενδεικτικά νοούνται οι πράξεις του άρθρου 22 του Κώδικα ΦΠΑ (ν.2859/2000), δηλαδή πράξεις που διενεργούν οι υποκείμενοι στο εσωτερικό της χώρας χωρίς δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ των εισροών τους (π.χ. γιατροί, ασφαλιστικοί πράκτορες, φροντιστήρια, κ.λπ.), οι πράξεις που διενεργούν οι υποκείμενοι που έχουν ενταχθεί στο καθεστώς του άρθρου 39 του Κώδικα ΦΠΑ (μικρές επιχειρήσεις), καθώς και οι πράξεις που διενεργούν κατηγορίες επαγγελματιών που εντάσσονται στα ειδικά καθεστώτα καταβολής του φόρου όπως του άρθρου 40 (Κατ’ αποκοπή καταβολής φόρου αλιείς, ιππήλατα οχήματα) του άρθρου 43 (Πρακτορείων ταξιδιών), του άρθρου 45 (Μεταχειρισμένων αγαθών).
Επιπλέον, πράξεις για τις οποίες τα στοιχεία που εκδίδονται δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ νοούνται ενδεικτικά και όχι περιοριστικά και οι περιπτώσεις που απαριθμούνται στις απαλλαγές των άρθρων 24, 25 και 26 του Κώδικα ΦΠΑ, στις ειδικές απαλλαγές του άρθρου 27 του Κώδικα ΦΠΑ, στις απαλλαγές στην παράδοση αγαθών σε άλλο κράτος μέλος (άρθρο 28 του Κώδικα ΦΠΑ).
Τέλος διευκρινίζεται ότι στις υπόψη πράξεις περιλαμβάνονται και αυτές, για τις οποίες εκδίδονται στοιχεία των παραγράφων 10 και 11 του άρθρου 8 του ν. 4308/2014 (τιμολόγια αγοράς, τίτλοι κτήσης, κ.λπ.).
Γ. Διακίνηση αποθεμάτων χωρίς την ύπαρξη παραστατικών στοιχείων διακίνησης (άρθρο 54, παρ. 1 περ. ιστ’ του ν. 4174/2013, όπως προστέθηκε με την περίπτωση α’ της παραγράφου 4 του άρθρου 12 του ν. 4474/2017).
Για παραβάσεις που αφορούν τη διακίνηση αποθεμάτων χωρίς την ύπαρξη παραστατικών στοιχείων διακίνησης (δελτίο αποστολής, συνοδευτικό στοιχείο διακίνησης αποθεμάτων, έγγραφο διακίνησης μη τιμολογηθέντων αποθεμάτων, συγκεντρωτικό δελτίο διακίνησης, κ.λπ.), οι οποίες διαπράττονται από 7.6.2017 και μετά, επιβάλλεται το πρόστιμο που προβλέπεται από τις διατάξεις της περίπτωσης η’ της παραγράφου 2 του άρθρου 54, όπως αυτές προστέθηκαν με την περίπτωση β’ της παραγράφου 4 του άρθρου 12 του ν. 4474/2017. Ήτοι 500 ή 1.000 ευρώ ανάλογα με το εάν τηρούνται απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία, ανά φορολογικό έλεγχο, ανεξαρτήτως του πλήθους αυτών.
Διακίνηση αποθεμάτων χωρίς την ύπαρξη παραστατικών στοιχείων διακίνησης, συνιστά ακόμη και η μη αναγραφή στο στοιχείο διακίνησης του συνόλου των διακινούμενων ειδών αποθεμάτων καθώς και η μη αναγραφή της συνολικής ποσότητας για κάθε είδος.
Σημειώνεται ότι οι περιπτώσεις αποστολής ή παραλαβής αποθεμάτων, για τις οποίες είναι απαραίτητη η ύπαρξη παραστατικών διακίνησης, καθορίζονται από τις διατάξεις των παραγράφων 8 και 9 του άρθρου 5 του ν. 4308/2014, όπως αυτές έχουν ήδη διευκρινιστεί με την εγκύκλιο ΠΟΛ.1003/31.12.2014. Στην ίδια εγκύκλιο, συγκεκριμένα στην παράγραφο 5.8.4 του άρθρου 5 αυτής, αναφέρονται οι περιπτώσεις διακίνησης αποθεμάτων για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση παραστατικού διακίνησης. Αυτονόητο είναι ότι οι εξαιρέσεις αυτές πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από τα ελεγκτικά όργανα πριν τον καταλογισμό των τυχόν παραβάσεων.
Ακόμη, σημειώνεται ότι παρέλκει η έκδοση παραστατικού διακίνησης στην περίπτωση κατά την οποία εκδίδεται άμεσα το παραστατικό πώλησης (τιμολόγιο, ΑΛΣ), το οποίο και αποτελεί το έγγραφο διακίνησης και συνοδεύει τα αποθέματα κατά τη διακίνηση αυτών.
Δ. Μη συμμόρφωση με τις κατά την παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010 (Α58) υποχρεώσεις (άρθρο 54, παρ. 1 περ. ιζ’ του ν. 4174/2013, όπως προστέθηκε με την περίπτωση α’ της παραγράφου 4 του άρθρου 12 του ν. 4474/2017)
Για παραβάσεις που αφορούν τη μη συμμόρφωση με τις κατά την παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010 (ΦΕΚ 58Α) υποχρεώσεις, οι οποίες διαπράττονται από 7.6.2017 και μετά, επιβάλλεται, στον εκδότη (πωλητή αγαθών ή υπηρεσιών), το πρόστιμο που προβλέπεται από τις διατάξεις της περίπτωσης θ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 54, όπως αυτές προστέθηκαν με την περίπτωση β’ της παραγράφου 4 του άρθρου 12 του ν.4474/2017, ήτοι 100 ευρώ για κάθε παράβαση.
Για την εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων, ως μη συμμόρφωση με τις κατά την παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010 υποχρεώσεις, θεωρείται η μη εξόφληση, από τον λήπτη (ιδιώτη - αγοραστή) των αγαθών ή των υπηρεσιών, φορολογικών στοιχείων συνολικής αξίας 500 ευρώ και άνω, με τη χρήση «μέσων πληρωμής με κάρτα» (όπως πιστωτικής, χρεωστικής, προπληρωμένης, κ.λπ.) ή άλλων «ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής» (όπως τραπεζικό έμβασμα, μέσω λογαριασμού πληρωμών, κ.λπ.).
Ε. Επανάληψη της ίδιας παράβασης και διαπίστωσή της σε νέο φορολογικό έλεγχο
Σημειώνεται ότι σε περίπτωση υποτροπής, δηλαδή διάπραξης εντός πενταετίας από την έκδοση της αρχικής πράξης επιβολής προστίμου της ίδιας ως άνω παράβασης, κατά περίπτωση, εφαρμόζονται οι διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 54 του Κ.Φ.Δ., οι οποίες διευκρινίστηκαν με την εγκύκλιο ΠΟΛ.1252/2015.
Περαιτέρω διευκρινίζεται ότι ως πρώτη παράβαση για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 54, στις νέες αυτές περιπτώσεις παραβάσεων που προστέθηκαν με τις διατάξεις του ν. 4474/2017, λαμβάνεται η διαπραχθείσα από 7.6.2017 και μετά παράβαση.
Επισημαίνεται ως προς τις παραβάσεις της περίπτωσης ιε’, που αφορούν τη μη έκδοση, ανακριβή έκδοση ή λήψη ανακριβών φορολογικών στοιχείων, ότι αυτές, εφόσον διαπιστώνονται στο πλαίσιο διενέργειας του ίδιου ελέγχου εξετάζονται ως ενιαίο σύνολο και νοείται επανάληψη παράβασης, εφόσον αυτές διαπιστώνονται σε διαφορετικό έλεγχο.
ΙΙ. Διευκρινίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 14 του άρθρου 40 του ν.4410/2016
Με τις διατάξεις της παραγράφου 14 του άρθρου 40 του ν. 4410/2016 (ΦΕΚ141Α) τροποποιήθηκε το άρθρο 54 του ν. 4174/2013 και ενσωματώθηκαν στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ) παραβάσεις και αντίστοιχα πρόστιμα για τη με οποιονδήποτε τρόπο επέμβαση στη λειτουργία των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (ΦΗΜ), για την έκδοση στοιχείων λιανικής πώλησης χωρίς τη χρήση ή με τη χρήση μη εγκεκριμένου ΦΗΜ, καθώς και για την έκδοση δελτίων και αποδείξεων από το Ολοκληρωμένο Σύστημα Ελέγχου Εισροών - Εκροών, χωρίς τη χρήση εγκεκριμένου μοντέλου μηχανισμού σήμανσης. Για την ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων αυτών, παρέχονται οι ακόλουθες οδηγίες και διευκρινίσεις:
Α. Χρόνος εφαρμογής
Οι υπόψη διατάξεις εφαρμόζονται για τις κατωτέρω παραβάσεις που διαπιστώνονται από 1.1.2016 και εφεξής, ανεξαρτήτως του χρόνου διάπραξης αυτών. Εφαρμόζονται δε για τις υποθέσεις εκείνες, για τις οποίες μέχρι τη δημοσίευση του ν. 4410/2016, δηλαδή μέχρι τις 3.8.2016, δεν είχαν εκδοθεί οι οριστικές πράξεις επιβολής προστίμου.
Β. Παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση στη λειτουργία των ΦΗΜ (άρθρο 54, παρ. 1 περ. ι’ του ν. 4174/2013, όπως προστέθηκε με την περίπτωση α’ της παραγράφου 14 του άρθρου 40 του ν.4410/2016)
Για παραβάσεις που αφορούν την παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση με οποιονδήποτε τρόπο στη λειτουργία των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες αποφάσεις περί τεχνικών προδιαγραφών καθώς και τις σχετικές αποφάσεις της αρμόδιας Επιτροπής καταλληλότητας ΦΗΜ, οι οποίες διαπιστώνονται από 1.1.2016 και εφεξής, ανεξαρτήτως του χρόνου διάπραξης αυτών, επιβάλλεται, για κάθε παράβαση, το πρόστιμο που προβλέπεται από τις διατάξεις της περίπτωσης ζ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 54, όπως αυτές προστέθηκαν με την περίπτωση β’ της παραγράφου 14 του άρθρου 40 του ν.4410/2016, ως ακολούθως:
α) πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ, όταν υπαίτιος της παράβασης είναι ο χρήστης ή ο κάτοχος ΦΗΜ
β) δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ, όταν υπαίτιος της παράβασης είναι η επιχείρηση μεταπώλησης ή τεχνικής υποστήριξης που έχει εξουσιοδοτηθεί για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής ΦΗΜ
γ) είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ, όταν υπαίτιος της παράβασης είναι η επιχείρηση που έχει λάβει, από την αρμόδια Επιτροπή, έγκριση λογισμικού (software) και υλισμικού (hardware).
Γ. Έκδοση στοιχείων λιανικής πώλησης χωρίς τη χρήση ή με τη χρήση μη εγκεκριμένου ΦΗΜ (άρθρο 54, παρ. 1 περ. ια’ του ν. 4174/2013, όπως προστέθηκε με την περίπτωση α’ της παραγράφου 14 του άρθρου 40 του ν.4410/2016)
Για παραβάσεις που αφορούν την έκδοση στοιχείων λιανικής πώλησης χωρίς τη χρησιμοποίηση εγκεκριμένου φορολογικού μηχανισμού, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες αποφάσεις περί τεχνικών προδιαγραφών ΦΗΜ, καθώς και την έκδοση από μη εγκεκριμένο φορολογικό μηχανισμό, οι οποίες διαπιστώνονται από 1.1.2016 και εφεξής, ανεξαρτήτως του χρόνου διάπραξης αυτών, επιβάλλεται το πρόστιμο που προβλέπεται από τις διατάξεις της περίπτωσης στ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 54, όπως αυτές προστέθηκαν με την περίπτωση β’ της παραγράφου 14 του άρθρου 40 του ν.4410/2016, δηλαδή 500 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, ανεξαρτήτως πλήθους αυτών.
Επιπρόσθετα και ανεξάρτητα από τα προαναφερόμενα, διευκρινίζεται ότι η έκδοση στοιχείων από εγκεκριμένο αλλά μη δηλωμένο φορολογικό μηχανισμό δεν εμπίπτει στην εφαρμογή των προαναφερομένων διατάξεων. Η περίπτωση αυτή δεν κατονομάζεται στις περιπτώσεις των παραβάσεων, που ορίζονται με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013, για την επιβολή των σχετικών κυρώσεων.
Δ. Έκδοση δελτίων και αποδείξεων από το Ολοκληρωμένο Σύστημα Ελέγχου Εισροών - Εκροών, χωρίς τη χρήση εγκεκριμένου μοντέλου μηχανισμού σήμανσης (άρθρο 54, παρ. 1 περ. ιβ’ του ν. 4174/2013, όπως προστέθηκε με την περίπτωση α’ της παραγράφου 14 του άρθρου 40 του ν.4410/2016)
Για παραβάσεις που αφορούν την έκδοση δελτίων και αποδείξεων από το Ολοκληρωμένο Σύστημα Ελέγχου Εισροών - Εκροών, χωρίς τη χρήση εγκεκριμένου μοντέλου μηχανισμού σήμανσης, οι οποίες διαπιστώνονται από 1.1.2016 και εφεξής, ανεξαρτήτως του χρόνου διάπραξης αυτών, επιβάλλεται το πρόστιμο που προβλέπεται από τις διατάξεις της περίπτωσης στ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 54, όπως αυτές προστέθηκαν με την περίπτωση β’ της παραγράφου 14 του άρθρου 40 του ν.4410/2016, δηλαδή 500 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, ανεξαρτήτως πλήθους αυτών.
ΙΙΙ. Πρόσθετες διευκρινίσεις ως προς την εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα (καταστάσεις φορολογικών στοιχείων, πελατών και προμηθευτών, δηλώσεις Φ.Η.Μ.)
Αναφορικά με τις καταστάσεις φορολογικών στοιχείων πελατών προμηθευτών, που αφορούν περιόδους από 1.1.2014 και μετά, σε συνέχεια της εγκυκλίου ΓΓΔΕ ΠΟΛ.1252/2015 διευκρινίζεται ότι για οποιαδήποτε μεταβολή στις καταστάσεις αυτές, που επέρχεται μετά την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής τους, το πρόστιμο των 100 ευρώ, που προβλέπεται από τις διατάξεις της περίπτωσης α’ της παραγράφου 2 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 (Κ.Φ.Δ.), επιβάλλεται για κάθε εκπρόθεσμη δήλωση, ανεξάρτητα από το πλήθος των μεταβαλλόμενων στοιχείων.
Ακόμη, διευκρινίζεται, δεδομένου ότι η υποχρέωση υποβολής των υπόψη καταστάσεων, που αφορούν περιόδους από 1.1.2014 και μετά είναι τριμηνιαία, ότι επιβάλλεται ξεχωριστό πρόστιμο για κάθε εκπρόθεσμη υποβολή εκάστου τριμήνου, έστω και εάν συμπίπτει η καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης υποβολής τους.
ΙV. Μη διαφύλαξη αχρησιμοποίητων θεωρημένων βιβλίων και στοιχείων
Αναφορικά με την επιβολή ή μη κυρώσεων στις περιπτώσεις μη διαφύλαξης των αχρησιμοποίητων θεωρημένων βιβλίων και στοιχείων, παρέχονται οι ακόλουθες οδηγίες και διευκρινίσεις:
  • Οι διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 13 του Κ.Φ.Δ. (ν. 4174/2013), όπως τροποποιήθηκαν με τις διατάξεις της παραγράφου 1β’ του άρθρου 3 του ν. 4337/2015 και ισχύουν, ορίζουν το χρόνο διαφύλαξης των βιβλίων και των στοιχείων. Συγκεκριμένα, οι διατάξεις αυτές ορίζουν ότι τα λογιστικά αρχεία (βιβλία και στοιχεία), οι φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί, οι φορολογικές μνήμες και τα αρχεία που δημιουργούν οι φορολογικοί μηχανισμοί πρέπει να διαφυλάσσονται κατ’ ελάχιστον: α) για διάστημα πέντε (5) ετών από τη λήξη του αντίστοιχου φορολογικού έτους εντός του οποίου υπάρχει η υποχρέωση υποβολής δήλωσης ή β) εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 36 του Κώδικα, έως ότου παραγραφεί το δικαίωμα έκδοσης από τη Φορολογική Διοίκηση πράξης προσδιορισμού του φόρου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο αυτή ή γ) έως ότου τελεσιδικήσει η απαίτηση της Φορολογικής Διοίκησης σε συνέχεια διενέργειας φορολογικού ελέγχου ή έως ότου αποσβεστεί ολοσχερώς η απαίτηση λόγω εξόφλησης.
Επίσης, με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 7 του ν.4308/2014 (Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα) ορίζεται ότι το σύνολο των τηρούμενων λογιστικών αρχείων διαφυλάσσεται για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από: α) πέντε (5) έτη από τη λήξη της περιόδου και β) το χρόνο που ορίζεται από άλλη νομοθεσία.
  • Από τις προαναφερόμενες διατάξεις προκύπτει σαφώς ότι η εν λόγω υποχρέωση καταλαμβάνει τα τηρούμενα λογιστικά αρχεία (βιβλία και στοιχεία), δηλαδή αυτά που έχουν χρησιμοποιηθεί και όχι αυτά που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί, δεδομένου ότι ο χρόνος διαφύλαξης αυτών συναρτάται με τις περιόδους που αυτά αφορούν. Ανάλογα δηλαδή με το φορολογικό έτος (περίοδο) που αυτά αφορούν, καθορίζεται και ο χρόνος διαφύλαξής τους. Συνεπώς, τόσο τα χρησιμοποιηθέντα στοιχεία, τα οποία τεκμηριώνουν τις συναλλαγές, όσο και τα χρησιμοποιηθέντα βιβλία, στα οποία απεικονίζονται οι συναλλαγές, πρέπει να διαφυλάσσονται στον οριζόμενο, από τις προαναφερόμενες διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4174/2013, χρόνο, προκειμένου να είναι εφικτός ο έλεγχος και η εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων.
  • Η μη συμμόρφωση του φορολογούμενου με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 13 του ν. 4174/2013, δηλαδή η μη διαφύλαξη των χρησιμοποιηθέντων βιβλίων και στοιχείων στον χρόνο που ορίζουν οι διατάξεις αυτές, συνιστά παράβαση της περίπτωσης η’ της παραγράφου 1 του άρθρου 54 του Κ.Φ.Δ., η οποία και επισύρει τις κυρώσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις της περίπτωσης ε’ της παραγράφου 2 του ίδιου άρθρου και νόμου, ήτοι πρόστιμο 2.500 ευρώ.
  • Η απώλεια ή η μη διαφύλαξη των μη χρησιμοποιηθέντων θεωρημένων βιβλίων και στοιχείων δεν αποτελεί παράβαση των εν λόγω διατάξεων του ΚΦΔ, ούτε κάποια άλλη παράβαση. Επομένως, για την απώλεια ή τη μη διαφύλαξη αυτών δεν επιβάλλονται κυρώσεις, εκτός εάν αποδειχθεί ότι αυτά έχουν χρησιμοποιηθεί.
Επισημαίνεται ότι ο τρόπος απόδειξης ότι τα θεωρημένα βιβλία και στοιχεία έχουν χρησιμοποιηθεί (εξαντληθεί) ή όχι, είναι σε κάθε περίπτωση θέμα πραγματικό, η εξέταση του οποίου ανάγεται στην αρμοδιότητα του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. και των αρμοδίων ελεγκτικών οργάνων, οι οποίοι δύνανται να το εξετάζουν με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο (όπως από τις καταχωρήσεις στα βιβλία, τις καταστάσεις πελατών, προμηθευτών, στοιχεία που θα προσκομίσει ο υπόχρεος, κ.λπ.).
Τέλος, τονίζεται ότι κατά τη διακοπή των εργασιών επιχειρηματικής δραστηριότητας (είτε πρόκειται για εμπρόθεσμη είτε για εκπρόθεσμη διακοπή) δεν υπάρχει υποχρέωση προσκόμισης για επίδειξη στη Δ.Ο.Υ. των αχρησιμοποίητων θεωρημένων στοιχείων, δεδομένου ότι δεν υφίσταται πλέον υποχρέωση ακύρωσης των στοιχείων αυτών κατά τη διακοπή των εργασιών επιχείρησης κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της απόφασης ΓΓΔΕ ΠΟΛ.1163/2016.
Τέλος και ανεξάρτητα από τα προαναφερόμενα διευκρινίζεται ότι «ως μη συμμόρφωση με τις κατά το άρθρο 13 υποχρεώσεις», για την εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης η’ της παραγράφου 1 του άρθρου 54, όπως άλλωστε έχει διευκρινιστεί στο παρελθόν και με την εγκύκλιο ΠΟΛ.1252/2015, θεωρείται αποκλειστικά και μόνο, η μη τήρηση βιβλίων, η τήρηση βιβλίων κατώτερης κατηγορίας από την προβλεπόμενη, η μη διαφύλαξη των λογιστικών αρχείων (βιβλίων και στοιχείων), καθώς και η μη διαφύλαξη των ΦΗΜ, φορολογικών μνημών και αρχείων των ΦΗΜ.
Επισημαίνεται ότι οι προαναφερόμενες παραβάσεις, εφόσον διαπιστώνονται στο πλαίσιο διενέργειας του ίδιου ελέγχου εξετάζονται ως ενιαίο σύνολο και ως εκ τούτου επιβάλλεται ένα πρόστιμο 2.500 ευρώ. Επανάληψη παράβασης νοείται, εφόσον αυτές διαπιστώνονται σε διαφορετικό έλεγχο.
Περαιτέρω διευκρινίζεται ότι για λοιπές περιπτώσεις παρατυπιών στην τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων (όπως η εκπρόθεσμη ενημέρωση βιβλίων, η μη εμπρόθεσμη ενημέρωση βιβλίων, η εκπρόθεσμη έκδοση στοιχείων, η μη καταχώρηση στα βιβλία στοιχείου ή στοιχείων, η μη παρακολούθηση της λογιστικής ή της φορολογικής βάσης κάποιου στοιχείου εσόδου, εξόδου, κλπ.), δεν θεμελιώνεται παράβαση και δεν επιβάλλονται πρόστιμα. Το θέμα αυτό επίσης έχει διευκρινιστεί με την εγκύκλιο ΠΟΛ.1252/2015.
V. Μη διαφύλαξη του βιβλιαρίου συντήρησης και επισκευών
Σύμφωνα με το άρθρο 8.2 της ΠΟΛ.1068/24.3.2015 ο κάτοχος/χρήστης Φ.Η.Μ. είναι υπεύθυνος για τη φύλαξη του Βιβλίου Συντήρησης του Φ.Η.Μ., τη σφράγιση και ενημέρωσή του από κάθε τεχνικό (πιστοποιημένο ή μη) που επεμβαίνει στο Hardware ή το Software του Φ.Η.Μ., καθώς και την άμεση παράδοσή του στα ελεγκτικά όργανα αν και όταν αυτό ζητηθεί.
  • Σημειώνεται ότι η μη διαφύλαξη του βιβλιαρίου Συντήρησης και Επισκευών, το οποίο δεν αποτελεί λογιστικό αρχείο, ούτε αρχείο που δημιουργούν οι ΦΗΜ, ούτε βέβαια δήλωση πληροφοριακού χαρακτήρα, δεν κατονομάζεται στις περιπτώσεις των παραβάσεων, που ορίζονται με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013, για την επιβολή των σχετικών κυρώσεων. Επομένως, δεν επιβάλλονται κυρώσεις για τη μη διαφύλαξη αυτού, όταν η διάπραξη (διαπίστωση απώλειας ή δήλωση απώλειας) ανάγεται σε περιόδους από 1.1.2016 και μετά.
  • Διευκρινίζεται ότι η μη ανταπόκριση του φορολογούμενου σε αίτημα/πρόσκληση της φορολογικής αρχής για προσκόμιση του βιβλιαρίου Συντήρησης και Επισκευών, συνιστά παράβαση της περίπτωσης δ’ της παραγράφου 1 του άρθρου 54 του Κ.Φ.Δ. (μη ανταπόκριση σε αίτημα της Φορολογικής Διοίκησης για παροχή πληροφοριών ή στοιχείων) και επιβάλλονται, κατά περίπτωση, οι κυρώσεις που προβλέπονται με τις διατάξεις των περιπτώσεων β’, γ’ και δ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 54 του νόμου αυτού.




  • Φοροδιαφυγή και λαθρεμπόριο στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ

    Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου 2018 08:36
     
    UPD:08:37
     Δεκάδες χιλιάδες ελέγχους για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, εκκαθάριση όλων των εκκρεμών αιτήσεων επιστροφών φόρων και εντατικοποίηση για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο προβλέπει, μεταξύ άλλων, το σχέδιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με τους στόχους της για το 2018.
     Η απόφαση της ΑΑΔΕ με τους στόχους του 2018 δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ και, μεταξύ άλλων, προβλέπει την επικαιροποίηση όλων των εντύπων και οδηγιών για υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των φυσικών και των νομικών προσώπων, μέχρι 31.5.2018. Προβλέπεται, επίσης, μία τουλάχιστον διασταύρωση για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων έως τις 30.9.2018, αλλά και απλοποίηση της νομοθεσίας για κατασχέσεις, λόγω ληξιπρόθεσμων χρεών, από τραπεζικές θυρίδες.
     Ενδεικτικό των στόχων που θέτει η ΑΑΔΕ είναι ότι προσδοκώνται εισπράξεις 36,259 δισ. ευρώ από τα ελεγκτικά κέντρα και τις ΔΥΟ, ενώ σε άλλα 10,950 δισ. ευρώ εκτιμώνται οι εισπράξεις ΦΠΑ από τη ΦΑΕ και τις ΔΟΥ. 
      Μεταξύ άλλων στο πρόγραμμα των στόχων προβλέπονται:
     - Η υλοποίηση Εφαρμογής Υποβολής Δήλωσης Απόδοσης Φόρου Διαμονής και η υλοποίηση ηλεκτρονικής εφαρμογής παρακολούθησης βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων, έως 31/03/2018.
      - Η Εκκαθάριση των εκκρεμών αιτήσεων επιστροφών σε ποσοστό 100%, ως προς το πλήθος και το ποσό (για όλα τα φορολογικά αντικείμενα), ώστε στις 31/08/2018 να μην υφίστανται εκκρεμείς επιστροφές άνω των 90 ημερών.
     - Η Εκκαθάριση των υφιστάμενων αρχικών, τροποποιητικών, συμπληρωματικών δηλώσεων (όλων των φορολογιών), ώστε στις 31/08/2018 να μην υφίστανται ανεκκαθάριστες δηλώσεις με ποσά προς επιστροφή άνω των 90 ημερών.
     -Ανάλυση και καταγραφή των απαιτήσεων χρηστών για τη δημιουργία ηλεκτρονικής ρύθμισης οφειλών μέχρι 30/06/2018.
        - Εισπράξεις προ επιστροφών φόρων ύψους 36,259 δισ. ευρώ από τα ελεγκτικά κέντρα ΚΕΜΕΕΠ, ΚΕΦΟΜΕΠ, ΦΑΕ και ΔΟΥ.
       -Είσπραξη εσόδων από ΦΠΑ ύψους 10,950 δισ. ευρώ από τη ΦΑΕ και τις ΔΟΥ.
       -Είσπραξη 2,8 δισ. ευρώ από παλαιό ληξιπρόθεσμο χρέος και χαρακτηρισμός ληξιπρόθεσμων οφειλών ύψους 4,5 δισ.ευρώ ως ανεπίδεκτων είσπραξης.
      -Παροχή οδηγιών διενέργειας μερικών επιτόπιων ελέγχων για τη διαπίστωση της εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων που προκύπτουν από τις διατάξεις του Ν. 4389/2016 για τον φόρο διαμονής, μέχρι 31/05/2018.
          -Διενέργεια τουλάχιστον 100.000 τηλεφωνικών επικοινωνιών για την ενημέρωση των οφειλετών σχετικά με τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.
      - Εισήγηση για την απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου διάρρηξης τραπεζικών θυρίδων από κατάσχεση, έως 31/12/2018.
      -Υποβολή επιπλέον δηλώσεων Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών σε συνεργασία με τον ΕΦΚΑ.
      - Επικαιροποίηση του Κώδικα φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια σε συνδυασμό με τον Κ.Φ.Δ. (N. 4174/2013), μέχρι 30/06/2018.
       - Προσδιορισμός των υποχρεώσεων ως προς την τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων από τους ιατρούς, για την παροχή υπηρεσιών στα απογευματινά ιατρεία του Ε.Σ.Υ. μέχρι 31/03/2018.
       - Επικαιροποίηση των απαραίτητων εντύπων και οδηγιών για την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων για το φορολογικό έτος 2017, μέχρι 31/05/2018.
       - Επικαιροποίηση των απαραίτητων εντύπων και οδηγιών για την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων για το φορολογικό έτος 2017, μέχρι 31/05/2018.
       - Επικαιροποίηση της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων, της βεβαίωσης των αμοιβών από επιχειρηματική δραστηριότητα και της βεβαίωσης εισοδημάτων από μερίσματα, τόκους, δικαιώματα για το φορολογικό έτος 2017, μέχρι 30/04/2018. 
          - Εισπραξιμότητα άνω του 20% από ελέγχους του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.
       - Διενέργεια τουλάχιστον 1.250 ελέγχων από τις Φ.Α.Ε.
       - Βεβαίωση τουλάχιστον 550 εκ. € από ελέγχους των Φ.Α.Ε.
       - Διενέργεια τουλάχιστον 1.100 ελέγχων επιστροφής φόρων από τις Φ.Α.Ε.
        - Διενέργεια τουλάχιστον 15.500 ελέγχων από τις ΔΟΥ.
       - Βεβαίωση τουλάχιστον 1,5 δισ. € από ελέγχους των ΔΟΥ.
       - Διενέργεια τουλάχιστον 5.900 ελέγχων επιστροφής φόρων από τις ΔΟΥ.
       - Εισπραξιμότητα άνω του 14% από ελέγχους των ΔΟΥ.
       - Διενέργεια 1.070 ελέγχων κατόπιν εισαγγελικών παραγγελιών.
       - Διενέργεια πλήρων και μερικών ελέγχων επί "φρέσκων" υποθέσεων, σε ποσοστό τουλάχιστον 70% επί του συνόλου των πλήρων και μερικών ελέγχων.
      - Διενέργεια τουλάχιστον 3.000 ελέγχων για τη διαπίστωση της ορθής εκπλήρωσης των μη ετήσιων υποχρεώσεων των φορολογιών κεφαλαίου.
      - Διενέργεια τουλάχιστον 100 ελέγχων για τη διαπίστωση της ορθής εφαρμογής από τους συμβολαιογράφους ή/και από τους υποθηκοφύλακες του άρθρου 54 Α του Ν.4174/2013.
      - Διενέργεια τουλάχιστον 70.000 μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις ΔΟΥ.
       - Εντοπισμός παραβατικότητας τουλάχιστον στο 20% των διενεργηθέντων μερικών επιτόπιων ελέγχων των ΔΟΥ.
       -Διενέργεια τουλάχιστον 500 μερικών επιτόπιων ελέγχων για διασφάλιση της είσπραξης του φόρου διαμονής.
       - Έκδοση Πράξεων Επιβολής Προστίμων (Π.Ε.Π.), το αργότερο εντός 3 μηνών από τη διαπίστωση των παραβάσεων κατά τη διενέργεια ελέγχων πρόληψης, για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της λαθρεμπορίας.
       - Διενέργεια τουλάχιστον 8.000 ελέγχων διακίνησης από τις Υ.Ε.Δ.Δ.Ε., με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 47% αυτών.
         - Ταχύτερος εντοπισμός των εξαφανισμένων εμπόρων, ώστε τα συνολικά διαφυγόντα έσοδα που εντοπίζονται να μην ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ.
       - Έκδοση τουλάχιστον 9.500 καταλογιστικών πράξεων από τις δράσεις καταπολέμησης του λαθρεμπορίου και εν γένει των τελωνειακών παραβάσεων.
       - Ποσά που καταλογίζονται για απλές τελωνειακές παραβάσεις και λαθρεμπορίες (πρόστιμα, πολλαπλά τέλη, δασμοί και φόροι), τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ.
      - Έκδοση Απόφασης Ανάληψης Υποχρέωσης για δαπάνες Τακτικού Προϋπολογισμού σχετικά με προμήθειες αγαθών και παροχή υπηρεσιών εντός προθεσμίας 30 ημερών από την παραλαβή του αιτήματος, για τουλάχιστον 95% του συνόλου.
       - Διενέργεια 650 στοχευμένων επιθεωρήσεων σε χώρους παρασκευής, χρήσης και διακίνησης χημικών ουσιών και προϊόντων, εκ των οποίων το 42% σε επιχειρήσεις παραγωγής, μεταγενέστερους χρήστες και εισαγωγείς.
    Πηγή: ΑΜΠΕ



Δεν υπάρχουν σχόλια: