Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018

Κατάθεση αιτήματος στη ΔΟΥ για ακινησία ανασφάλιστου οχήματος

Κατάθεση αιτήματος στη ΔΟΥ για ακινησία ανασφάλιστου οχήματος
Οχήματα που καταλαμβάνονται ως ανασφάλιστα και τους αφαιρούνται τα στοιχεία κυκλοφορίας, δεν μπορούν να τεθούν σε αναγκαστική ακινησία.
Επί του θέματος η ΑΑΔΕ με την ΠΟΛ 1191 (ΑΔΑ: ΩΦΦΘ46ΜΠ3Ζ-ΕΥΑ) αναφέρει τα εξής:
Θέμα: «Θέση ή μη οχήματος σε αναγκαστική ακινησία λόγω αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας από την Τροχαία ανασφάλιστου οχήματος σύμφωνα με τις διατάξεις του πδ 237/1986 όπως ισχύει»
Κατόπιν γραπτών και προφορικών ερωτημάτων προς την Υπηρεσία μας αναφορικά με το εάν, οχήματα που καταλαμβάνονται ως ανασφάλιστα, δύνανται εφεξής να τίθενται σε αναγκαστική ακινησία, σας γνωρίζουμε τα εξής:
1.  Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 22, παρ. 6, του ν. 2367/1953, χωρεί έκπτωση των τελών κυκλοφορίας σε περίπτωση αναγκαστικής ακινησίας οχήματος λόγω είτε κλοπής είτε υπεξαίρεσης αυτού είτε ανωτέρας βίας.
2. Σύμφωνα με το αρ. πρωτ. ΔΕΕΦ Β 1040412 ΕΞ 2016/10-3-16 έγγραφο της Υπηρεσίας μας το οποίο κοινοποιήθηκε σε όλες τις Δ.Ο.Υ. μεταξύ των περιπτώσεων που συνιστούν λόγο ανωτέρας βίας για τη θέση οχήματος σε αναγκαστική ακινησία συμπεριελήφθη και η περίπτωση «κατάσχεσης (υποχρεωτικής παρακράτησης) των στοιχείων κυκλοφορίας από αρμόδια δημόσια αρχή και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα όπως αυτό ορίζεται από διατάξεις νόμων», με ενδεικτικό παράδειγμα τέτοιας περίπτωσης αυτό της υποχρεωτικής κατάσχεσης των στοιχείων από την Τροχαία για ορισμένο χρονικό διάστημα (2 έτη και σε υποτροπή για 3 έτη) για κυκλοφορία του οχήματος ως ανασφάλιστου (σχετικές οι διατάξεις της παρ. 4 του αρ. 5 του πδ 237/1986 ΦΕΚ 110 Α, ως ίσχυαν μέχρι την αντικατάστασή του από τις διατάξεις του άρθρου δέκατου τέταρτου του ν. 4289/2014).
Περαιτέρω με το ίδιο έγγραφο διευκρινίστηκε ότι, δεν συνιστά λόγο ανωτέρας βίας για τη θέση οχήματος σε αναγκαστική ακινησία η από δημόσια αρχή αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος, όταν αυτά μπορούν υπό προϋποθέσεις, όπως η άμεση καταβολή διοικητικού προστίμου ή η ολοκλήρωση του τεχνικού ελέγχου του οχήματος να επιστραφούν.
3.  Με τις διατάξεις του άρθρου δεκάτου τετάρτου του ν. 4286/2014 αντικαταστάθηκαν οι διατάξεις της παρ. 4 του αρ. 5 του πδ 237/1986 (110 Α), με τις οποίες οριζόταν ως υποχρεωτική κύρωση η παρακράτηση των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος για ορισμένο χρονικό διάστημα όταν αυτό εντοπίζεται ανασφάλιστο ή/και εμπλέκεται σε ατύχημα όντας ανασφάλιστο Με τις νέες διατάξεις ορίζεται πλέον ότι επιστρέφονται η αφαιρεθείσα άδεια κυκλοφορίας του οχήματος μετά των κρατικών πινακίδων στον κύριο ή κάτοχο αυτού, με την προσκόμιση απόδειξης πληρωμής του κατά περίπτωση επιβληθέντος διοικητικού προστίμου και του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης του οχήματος.
4.  Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω διευκρινίζεται ότι δεν συνιστά λόγο ανωτέρας βίας για τη θέση οχήματος σε αναγκαστική ακινησία η παρακράτηση των στοιχείων οχήματος από την Τροχαία ανασφάλιστου οχήματος, διότι τα στοιχεία κυκλοφορίας δύναται να επιστρέφονται στον κάτοχο ανά πάσα στιγμή, με την καταβολή του προβλεπόμενου προστίμου.
Η κατάσχεση των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος από δημόσια αρχή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα εξακολουθεί να συνιστά λόγο αναγκαστικής ακινησίας μόνο σε περιπτώσεις που οι σχετικές διατάξεις προβλέπουν ως υποχρεωτική την παρακράτηση των στοιχείων από την δημόσια αρχή για το διάστημα αυτό.
Κατάθεση πινακίδων στη ΔΟΥ
Κατάθεση πινακίδων. Ακινησία αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας. Εκούσια και αναγκαστική. Δικαιολογητικά
α) Εκούσια ακινησία
Για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, κατατίθενται στην αρμόδια ΔΟΥ φορολογίας:
1. Δήλωση ακινησίας.
2. Τα στοιχεία κυκλοφορίας (άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας).
3. Δήλωση του Ν. 1599/1986 ότι η ακινητοποίηση του οχήματος γίνεται σε κλειστό ιδιωτικό χώρο καθώς και τα στοιχεία του ιδιοκτήτη αυτού.
Ποιο αναλυτικά χρειάζονται:
  • Η άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου
  • Οι πινακίδες τις οποίες θα φροντίσετε να έχετε αφαιρέσει από το ΙΧ σας
  • Να έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας του προηγούμενου έτους
http://www.odigostoupoliti.eu/efarmogi-tou-taxisnet-gia-ta-teli-kikloforias/

β) Αναγκαστική ακινησία
Απαιτούμενα Δικαιολογητικά κατά περίπτωση:
αΑνωτέρα βία: (Καταστροφή, πυρκαγιά κ.λ.π.).
Αποδεικτικό καταστροφής.
βΚλοπή:
Βεβαίωση Αστυνομίας ότι έχει καταγγελθεί η κλοπή και ότι σχηματίστηκε δικογραφία και απεστάλη στον Εισαγγελέα.
γΥπεξαίρεση, Κατάσχεση κλπ
Καταδικαστική απόφαση δικαστηρίου.
δΚυκλοφορία στο εξωτερικό.
Βεβαίωση των αρχών του κράτους κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, με επίσημη μετάφραση από τις Ελληνικές Προξενικές Αρχές.
Η εφαρμογή του TAXISNET για τα τέλη κυκλοφορίας 2019
Εφαρμογή Εκτύπωσης Τελών Κυκλοφορίας Αυτοκινήτων – ΓΓΠΣ
Η εφαρμογή απευθύνεται σε φορολογούμενους, πιστοποιημένους και μη χρήστες του TAXISnet
Χρειάζεται ΑΦΜ και αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας (οχήματος)

Η εφαρμογή του TAXISNET για τα τέλη κυκλοφορίας 2019

Η εφαρμογή του TAXISNET για τα τέλη κυκλοφορίας 2019
Εφαρμογή Εκτύπωσης Τελών Κυκλοφορίας Αυτοκινήτων – ΓΓΠΣ
Η εφαρμογή απευθύνεται σε φορολογούμενους, πιστοποιημένους και μη χρήστες του TAXISnet
Χρειάζεται ΑΦΜ και αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας (οχήματος)



Γράφουμε τον ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας στα πεδία όπου μας ζητείται και ακολούθως εκτυπώνουμε (κλικ στην εκτύπωση) το έντυπο, βάσει του οποίου θα πληρώσουμε τα Τέλη Κυκλοφορίας (Τράπεζες, ΕΛΤΑ).

Τέλη κυκλοφορίας 2019 χωρίς αλλαγές
Τέλη κυκλοφορίας το 2019 χωρίς αλλαγές, σχετικά με το προηγούμενο έτος, θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων σύμφωνα με όσα δήλωσε η υφυπουργός Οικονομικών
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι το υπουργείο Οικονομικών δεν επεξεργάζεται κάποια αλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων για το έτος 2019.

Τα Τέλη Κυκλοφορίας που ισχύουν

NOMOΣ 4346/2015 – ΦΕΚ A 152 – 20.11.2015
Άρθρο 17
Ρυθμίσεις για τα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών οχημάτων
1. Οι υποπεριπτώσεις α ́ και β ́ της περίπτωσης Α ́ της παρ. 1 του άρθρου 20 του Ν. 2948/2001 (Α 242), όπως ισχύει, αντικαθίστανται ως εξής:
«Α. Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης
α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής
ΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000ΚατηγορίαΚυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.)Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
 Α’Έως 30022
Β’301-78555
Γ’786-1.071120
Δ’1.072-1.357135
Ε’1.358-1.548225
ΣΤ’1.549-1.738250
Ζ’1.739-1.928280
Η’1.929-2.357615
Θ’2.358-3.000820
Γ3.001-4.0001.025
Κ’4.001 και άνω1.230
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005ΚατηγορίαΚυλινδρισμός κινητήραΕτήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α’Έως 30022
Β’301-78555
Γ’786-1.071120
Δ’1.072-1.357135
Ε’1.358-1.548240
ΣΤ’1.549-1.738265
Ζ’1.739-1.928300
Η’1.929-2.357630
Θ’2.358-3.000840
I’3.001-4.0001.050
Κ’4.001 και άνω1.260
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετάΚατηγορίαΚυλινδρισμός κινητήραΕτήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α’Έως 30022
Β’301-78555
Γ’786-1.071120
Δ’1.072-1.357135
Ε’1.358-1.548255
ΣΤ’1.549-1.738280
Ζ’1.739-1.928320
Η’1.929-2.357690
Θ’2.358-3.000920
I’3.001-4.0001.150
Κ’4.001 και άνω1.380
β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο)ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ)
0-900
91-1000,90
101-1200,98
121-1401,20
141-1601,85
161-1802,45
181-2002,78
201-2503,05
Άνω των 2513,72
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα):140 Ευρώ
Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα με βάση των α.ν. 89/1967 (Α’ 132). Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών.»
2. Το δεύτερο εδάφιο της υποπερίπτωσης ζ’ της περίπτωσης Α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), αντικαθίσταται, ως εξής:
«Ειδικά, υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, που εμπίπτουν στις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου, έως 1549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής από 1549 κ.εκ. και άνω, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων»
3. Η παράγραφος 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), τροποποιείται, ως εξής:
Στο πρώτο και στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152) οι λέξεις: «ιδιωτικής και» διαγράφονται.
Στο τέλος του δεύτερου εδαφίου της παράγραφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), προστίθενται δύο νέα εδάφια, ως εξής:
«Τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας. Για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων».
Στο έκτο και στο έβδομο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152) οι λέξεις: «ιδιωτικής και» διαγράφονται.
Στο τέλος του έβδομου εδαφίου της παράγραφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), προστίθενται δύο νέα εδάφια ως εξής:
«Οι υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.».
4. Η παράγραφος 3 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α 152), αντικαθίσταται, ως εξής:
«Οι διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων ισχύουν για τα Τέλη κυκλοφορίας έτους 2016 και επομένων.»
5. Από την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος άρθρου παύει να ισχύει κάθε διάταξη νόμου που ρυθμίζει διαφορετικά τα εν λόγω θέματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: