Δευτέρα 22 Μαρτίου 2021

Προσαυξημένη έκπτωση διαφημιστικής δαπάνης

 



https://www.taxad.gr/20210322-2/

Προσαυξημένη έκπτωση διαφημιστικής δαπάνης

Με το άρθρο 22Γ του Ν.4172/2013, το οποίο προστέθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 11 του Ν.4728/2020, παρέχεται προσαυξημένη φορολογική έκπτωση σε ορισμένες διαφημιστικές δαπάνες. Για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή του άρθρου 22Γ, όπως επίσης των συναφών διατάξεων του άρθρου 22Δ και της περίπτωσης ιστ’ του άρθρου 23 του Ν.4172/2013, τα οποία προστέθηκαν με την παράγραφο 2 του άρθρου 189 του Ν.4764/2020, σχετικά με την έκπτωση διαφημιστικών δαπανών, δόθηκαν οδηγίες με την εγκύκλιο Ε.2033/2021.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 22Γ του Ν.4172/2013 η διαφημιστική δαπάνη που πραγματοποιεί επιχείρηση κατά τα φορολογικά έτη 2020 και 2021, κατά το μέρος που η εν λόγω δαπάνη αφορά :

α) Στην ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών και χορηγικών μηνυμάτων ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων, ή

β) Στην αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώρηση δια των ακόλουθων Μέσων Ψυχαγωγίας :

αα) της τηλεόρασης,

ββ) του ραδιοφώνου,

γγ) του κινηματογράφου,

δδ) του διαδικτύου, εφόσον η μετάδοση ή η καταχώριση πραγματοποιήθηκε από επιχείρηση έχει καταχωρηθεί στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης του άρθρου 52 του Ν.4339/2015, δηλαδή από επιχείρηση που εν τέλει μεταδίδει ή καταχωρεί τη διαφήμιση και όχι από τυχόν επιχείρηση που μεσολαβεί όπως για παράδειγμα διαφημιστής ή διαφημιστική επιχείρηση,

εε) των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης και των λοιπών ψηφιακών μέσων και εργαλείων, (εφόσον η μετάδοση ή η καταχώριση πραγματοποιήθηκε από επιχείρηση έχει καταχωρηθεί στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης του άρθρου 52 του Ν.4339/2015), δηλαδή από επιχείρηση που εν τέλει μεταδίδει ή καταχωρεί τη διαφήμιση και όχι από τυχόν επιχείρηση που μεσολαβεί όπως για παράδειγμα διαφημιστής ή διαφημιστική επιχείρηση, και

στστ) των εφημερίδων και περιοδικών,

εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό 100% για το φορολογικό έτος 2020 και προσαυξημένη κατά 60% για το φορολογικό έτος 2021 υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις :

i) Η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2020 ανέρχεται τουλάχιστον στο ισόποσο της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης των περιπτώσεων α’ και β’ για το έτος 2019, εκτός αν η επιχείρηση βάσει σχετικών κανονιστικών πράξεων της διοίκησης, έχει αναστείλει τη δραστηριότητά της ή επλήγη οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, οπότε η προϋπόθεση πληρούται εφόσον το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2020 ανέρχεται τουλάχιστον σε ποσοστό 70% της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης έτους 2019, και

ii) η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2021 ανέρχεται τουλάχιστον στο 105% του ποσού της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης των περιπτώσεων α’ και β’ για το έτος 2019.

Οι ανωτέρω προϋποθέσεις (i) και (ii) εξετάζονται μεμονωμένα και δεν χρειάζεται να πληρούνται αθροιστικά, καθόσον κάθε προϋπόθεση εφαρμόζεται ξεχωριστά για κάθε ένα έτος προκειμένου οι δαπάνες να εκπέσουν από τα ακαθάριστα έσοδα κατά το έτος πραγματοποίησής τους. Επομένως, εάν μια επιχείρηση πληροί τις υπόψη προϋποθέσεις σε ένα εκ των δύο ετών, δικαιούται να εκπέσει τις δαπάνες διαφήμισης προσαυξημένες σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 22Γ του Ν.4172/2013 στο έτος αυτό, ανεξάρτητα εάν στο άλλο έτος δεν δικαιούται την αντίστοιχη έκπτωση.

Για την πλήρωση των ανωτέρω προϋποθέσεων (i) και (ii) συγκρίνεται η προ έκδοσης πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστική δαπάνη των περιπτώσεων α’ και β’ του φορολογικού έτους 2019 (έτος βάσης) με την αντίστοιχη δαπάνη προ έκδοσης πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) για τα φορολογικά έτη 2020 και 2021, αντίστοιχα.

Σχόλιο : Η προσαυξημένη έκπτωση επί των υπόψη δαπανών διενεργείται εξωλογιστικά με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος στα έτη πραγματοποίησης των εν λόγω δαπανών. Αν προκύψουν ζημιές μετά από την αφαίρεση των ως άνω ποσοστών, αυτές μεταφέρονται με βάση το άρθρο 27.

 

Ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών και χορηγικών μηνυμάτων ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων
Αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώρηση δια των ακόλουθων μέσων :
ΤηλεόρασηΡαδιόφωνοΚινηματογράφοςΔιαδίκτυο

(1)

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (1)Εφημερίδες περιοδικά
Για το φορολογικό έτος 2020 η διαφημιστική δαπάνη εκπίπτει προσαυξημένη κατά 100%Για το φορολογικό έτος 2021 η διαφημιστική δαπάνη εκπίπτει προσαυξημένη κατά 60%
§  Η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2020 ανέρχεται τουλάχιστον στο 100% της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων τζίρου διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2019, εκτός αν έχει αναστείλει τη δραστηριότητά της ή επλήγη οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 οπότε το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται στο 70%
§  Η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2021 ανέρχεται τουλάχιστον στο 105% της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων τζίρου διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2019
§  Αν προκύψουν ζημιές μετά από την αφαίρεση των ως άνω ποσοστών, αυτές μεταφέρονται με βάση το άρθρο 27

(1) Εφόσον η μετάδοση ή η καταχώριση πραγματοποιήθηκε από επιχείρηση έχει καταχωρηθεί στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης του άρθρου 52 του Ν.4339/2015. Σε περίπτωση κατά την οποία η επιχείρηση που μεταδίδει ή καταχωρεί τη διαφήμιση καταχωρηθεί στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης του άρθρου 52 του Ν.4339/2015 κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους της διαφημιζόμενης επιχείρησης, εμπίπτουν μόνο οι δαπάνες που πραγματοποιούνται μετά την καταχώρησή της στο εν λόγω Μητρώο.

 

Επισημάνσεις

i) Στις διατάξεις του άρθρου 22Γ του Ν.4172/2013 εμπίπτουν και οι επιχειρήσεις οι οποίες κατά το φορολογικό έτος 2019 δεν διενήργησαν καμία αντίστοιχη δαπάνη διαφήμισης, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων που εμφανίζονται στο μητρώο ως ευρισκόμενες «σε αδράνεια» εντός του 2019 (για όλο ή μέρος του έτους) καθώς και των επιχειρήσεων οι οποίες έκαναν έναρξη εργασιών μετά την 1.1.2020.

ii) Λοιπές δαπάνες διαφήμισης ή τυχόν παρεπόμενες δαπάνες/αμοιβές για υπηρεσίες που παρέχονται προς τις διαφημιζόμενες επιχειρήσεις δεν εμπίπτουν στις υπόψη διατάξεις. Σε περίπτωση που από τα σχετικά λογιστικά στοιχεία δεν προκύπτει σαφώς το ποσό που αναλογεί στη διαφημιστική δαπάνη του άρθρου 22Γ του Ν.4172/2013, ο φορολογούμενος οφείλει να τεκμηριώσει με κάθε πρόσφορο μέσο το ποσό της διαφημιστικής δαπάνης που εμπίπτει στη διάταξη αυτή.

iii) Ως δαπάνη διαφήμισης, για την εφαρμογή του άρθρου 22Γ του Ν.4172/2013 νοείται το ποσό που απομένει μετά την αφαίρεση τυχόν φόρων ή λοιπών επιβαρύνσεων.

iv) Σε περίπτωση εκπρόθεσμης απόδοσης των οφειλόμενων τελών διαφήμισης (περίπτωση δ’ της κατηγορίας Α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του από 24.0/10.10.1958 Βασιλικού Διατάγματος), οι σχετικές δαπάνες διαφήμισης δεν αναγνωρίζονται ως εκπεστέες από τα ακαθάριστα έσοδα κατά τις φορολογικές διατάξεις. Επομένως, οι δαπάνες διαφήμισης, οι οποίες υπάγονται στη συγκεκριμένη κατηγορία δεν εκπίπτουν στην περίπτωση εκπρόθεσμης απόδοσης των οφειλόμενων τελών διαφήμισης, δηλαδή μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της οικείας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, (σχετική η εγκύκλιος ΠΟΛ.1113/2.6.2015) και ως εκ τούτου, δεν εφαρμόζονται ούτε οι διατάξεις του άρθρου 22Γ του Ν.4172/2013. Τονίζεται ότι, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 5 του Ν.1900/1990 εξαιρούνται από τα τέλη διαφήμισης του από 24.0/10.10.1958 Βασιλικού Διατάγματος οι διαφημίσεις σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο και τηλεόραση.

v) Προκειμένου να έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 22Γ θα πρέπει καταρχήν να πληρούνται για τις δαπάνες διαφήμισης των περιπτώσεων α’ και β’ του άρθρου αυτού, οι προϋποθέσεις έκπτωσης που ορίζονται στις διατάξεις των άρθρων 22 και 22Δ του Ν.4172/2013, του άρθρου 12 του Ν.2328/1995 και λοιπών διατάξεων, όπως ισχύουν κάθε φορά, και πάντοτε με την επιφύλαξη των διατάξεων της περίπτωσης στ’ του άρθρου 23 του Ν.4172/2013.

Δεν υπάρχουν σχόλια: