Αριθ. 3332.10/04/10.6.2013
Ρύθμιση θεμάτων κάλυψης αστικής ευθύνης πλοιοκτητών δρομολογημένων πλοίων στις θαλάσσιες ενδομεταφορές
Αριθ. 3332.10/04/2013
(ΦΕΚ Β' 1505/20-06-2013)
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
(α) Της περίπτωσης (β) της παραγράφου 4 του άρθρου τρίτου του N. 2932/2001 «Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές − Σύσταση Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής − Μετατροπή Λιμενικών Ταμείων σε Ανώνυμες εταιρείες και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 145/Α΄/27−06−2001), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 37 του Ν. 4150/2013 (ΦΕΚ 102/Α΄/29−04−2013) «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».
(β) Των άρθρων 54 και 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α΄/22−04−2005).
(γ) Της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του Ν. 1923/1991 «Κύρωση της Διεθνούς Σύμβασης για τον περιορισμό της ευθύνης για ναυτικές απαιτήσεις, που υπογράφηκε στο Λονδίνο στις 19 Νοεμβρίου 1976» (ΦΕΚ 13/Α΄/14−02−1991), όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3743/2009 «Κύρωση του Πρωτοκόλλου 1996 σχετικά με την τροποποίηση της Σύμβασης για τον περιορισμό της ευθύνης για ναυτικές απαιτήσεις 1976» (ΦΕΚ 24/Α΄/13−02−2009).
(δ) Του Π.Δ. 6/2012 «Ενσωμάτωση της οδηγίας 2009/20/ΕΚ του ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 σχετικά με την ασφάλιση των πλοιοκτητών για τις ναυτικές απαιτήσεις» (ΦΕΚ 7/Α΄/20−01−2012).
(ε) Του άρθρου 5 του Π.Δ. 85/2012 «΄Ιδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α΄ 141), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του Π.Δ. 94/2012 «Τροποποίηση Π.Δ. 85/2012 «΄Ιδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (ΦΕΚ 141/Α΄/21−06−2012) και τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 του Π.Δ. 98/2012 (ΦΕΚ 160/Α΄/10−08−2012).
(στ) Του Π.Δ. 86/2012 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ 141Α/21−06−2012).
(ζ) Του Ν. 4150/2013 (ΦΕΚ 102 Α΄29−04−2013) «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».
2. Τα αριθ. 138/19−01−2012 και 1456/29−06−2012 έγγραφα του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
3. Το γεγονός ότι δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Για τη δρομολόγηση πλοίου, ολικής χωρητικότητας μικρότερης των 300 «Ο.Χ» («gross tonnage»), στις θαλάσσιες ενδομεταφορές σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2932/01 (ΦΕΚ 145/Α΄/27−06−2001) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ό πλοιοκτήτης πρέπει να διαθέτει ασφάλιση σε ισχύ η οποία να καλύπτει την αστική ευθύνη του από απαιτήσεις επιβατών που έχουν αιτία ή αφορμή την απώλεια ζωής ή/και σωματική βλάβη ή/και απώλεια ή/ και ζημία πράγματος, που έλαβε χώρα πάνω σε πλοίο ή σχετίζεται άμεσα με την εκμετάλλευση πλοίου.
Άρθρο 2
1. Η ασφάλιση του πλοιοκτήτη παρέχεται από αλληλοασφαλιστικούς οργανισμούς που είναι μέλη της Διεθνούς Ομάδας Αλληλασφαλιστικών Οργανισμών (International Group of Ρ & I Clubs) και ασφαλιστικές επιχειρήσεις ή χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς που έχουν εγκατασταθεί και λειτουργούν νόμιμα σε κράτος−μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.).
2. Η εξακρίβωση του νομίμου της εγκατάστασης και λειτουργίας ασφαλιστικής επιχείρησης ή χρηματοπιστωτικού οργανισμού σε κράτος−μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ. γίνεται με σχετική βεβαίωση του Κράτους, την οποία υποχρεούται να φέρει ο πλοιοκτήτης μαζί με το πιστοποιητικό ή πιστοποιητικά το άρθρου 4 της παρούσας.
Άρθρο 3
1. Για την απώλεια ζωής ή τη σωματική βλάβη επιβατών το ελάχιστο όριο της υποχρεωτικής ασφαλιστικής κάλυψης ανέρχεται τουλάχιστον σε πενήντα χιλιάδες ευρώ (50.000 €) ανά επιβάτη και ανά συμβάν.
2. Για την απώλεια ή ζημία πράγματος το ελάχιστο όριο της υποχρεωτικής ασφαλιστικής κάλυψης ανέρχεται τουλάχιστον σε δύο χιλιάδες πεντακόσια ευρώ (2.500 €) ανά επιβάτη και ανά συμβάν.
3. Το ελάχιστο όριο της υποχρεωτικής ασφαλιστικής κάλυψης για απώλεια ζωής ή/και σωματική βλάβη ή/και υλικές ζημιές περισσότερων του ενός ατόμου ανέρχεται σε πεντακόσιες χιλιάδες ευρώ (500.000 €) ανά συμβάν.
Άρθρο 4
1. Η ύπαρξη ασφάλισης αποδεικνύεται από ένα ή περισσότερα Πιστοποιητικά, που έχουν εκδοθεί από τον πάροχο της και φέρονται επί του πλοίου.
2. Το Πιστοποιητικό ή Πιστοποιητικά που χορηγούνται από τον πάροχο της ασφάλισης περιλαμβάνουν τα ακόλουθα στοιχεία:
α) το όνομα του πλοίου, τον αριθμό ΙΜΟ και τον λιμένα νηολόγησης,
β) την επωνυμία και διεύθυνση της κύριας εγκατάστασης του πλοιοκτήτη,
γ) το είδος και τη διάρκεια της ασφάλισης και
δ) την επωνυμία και διεύθυνση του κύριου καταστήματος του παρόχου της ασφάλισης και, κατά περίπτωση, τη διεύθυνση του καταστήματος στο οποίο έχει συναφθεί η σύμβαση ασφάλισης.
3. Το παραπάνω, πιστοποιητικό ή πιστοποιητικά, που εκδίδεται σε γλώσσα άλλη πλην της ελληνικής, πρέπει να συνοδεύεται από επίσημη μετάφραση τους, στην ελληνική γλώσσα από αρμόδια αρχή ή από εξουσιοδοτημένα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία πρόσωπα.
Άρθρο 5
Η αρμόδια Λιμενική Αρχή επαληθεύει ότι τα υπόχρεα πλοία που αποπλέουν ή καταπλέουν, σε λιμένα δικαιοδοσίας της, φέρουν το Πιστοποιητικό ή Πιστοποιητικά ασφάλισης. Εάν το πιστοποιητικό ή πιστοποιητικά ασφάλισης δεν φέρονται επί του πλοίου, και ανεξάρτητα από τις κυρώσεις του άρθρου 6, απαγορεύεται ο απόπλους του πλοίου, μέχρις ότου ο πλοιοκτήτης κοινοποιήσει στην Αρμόδια Λιμενική Αρχή, το Πιστοποιητικό ή Πιστοποιητικά.
Άρθρο 6
1. Στους παραβάτες του άρθρου 1, επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 45 του ν.δ. 187/1973 «Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (ΦΕΚ 261/Α΄/3−10−1973), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει κάθε φορά, εκτός αν ο παραβάτης έχει ήδη καταδικασθεί ή αθωωθεί με τελεσίδικη απόφαση ποινικού δικαστηρίου για ποινικό αδίκημα, το οποίο ταυτίζεται με την παράβαση στην οποία αφορά η διοικητική κύρωση.
2. Για την επιμέτρηση του προστίμου λαμβάνονται υπόψη κριτήρια, όπως η ολική χωρητικότητα του πλοίου και η καθ’ υποτροπή παράλειψη ασφάλισης.
Άρθρο 7
1. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας η αριθ. 3332.2/01/5.10.2012 απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου «Ρύθμιση θεμάτων κάλυψης αστικής ευθύνης πλοιοκτητών δρομολογημένων πλοίων στις θαλάσσιες ενδομεταφορές» (ΦΕΚ 2822/Β΄/19−10−2012), παύει να ισχύει.
2. Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 10 Ιουνίου 2013
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ
Ρύθμιση θεμάτων κάλυψης αστικής ευθύνης πλοιοκτητών δρομολογημένων πλοίων στις θαλάσσιες ενδομεταφορές
Αριθ. 3332.10/04/2013
(ΦΕΚ Β' 1505/20-06-2013)
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
(α) Της περίπτωσης (β) της παραγράφου 4 του άρθρου τρίτου του N. 2932/2001 «Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές − Σύσταση Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής − Μετατροπή Λιμενικών Ταμείων σε Ανώνυμες εταιρείες και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 145/Α΄/27−06−2001), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 37 του Ν. 4150/2013 (ΦΕΚ 102/Α΄/29−04−2013) «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».
(β) Των άρθρων 54 και 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α΄/22−04−2005).
(γ) Της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του Ν. 1923/1991 «Κύρωση της Διεθνούς Σύμβασης για τον περιορισμό της ευθύνης για ναυτικές απαιτήσεις, που υπογράφηκε στο Λονδίνο στις 19 Νοεμβρίου 1976» (ΦΕΚ 13/Α΄/14−02−1991), όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3743/2009 «Κύρωση του Πρωτοκόλλου 1996 σχετικά με την τροποποίηση της Σύμβασης για τον περιορισμό της ευθύνης για ναυτικές απαιτήσεις 1976» (ΦΕΚ 24/Α΄/13−02−2009).
(δ) Του Π.Δ. 6/2012 «Ενσωμάτωση της οδηγίας 2009/20/ΕΚ του ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 σχετικά με την ασφάλιση των πλοιοκτητών για τις ναυτικές απαιτήσεις» (ΦΕΚ 7/Α΄/20−01−2012).
(ε) Του άρθρου 5 του Π.Δ. 85/2012 «΄Ιδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α΄ 141), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του Π.Δ. 94/2012 «Τροποποίηση Π.Δ. 85/2012 «΄Ιδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (ΦΕΚ 141/Α΄/21−06−2012) και τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 του Π.Δ. 98/2012 (ΦΕΚ 160/Α΄/10−08−2012).
(στ) Του Π.Δ. 86/2012 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ 141Α/21−06−2012).
(ζ) Του Ν. 4150/2013 (ΦΕΚ 102 Α΄29−04−2013) «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».
2. Τα αριθ. 138/19−01−2012 και 1456/29−06−2012 έγγραφα του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
3. Το γεγονός ότι δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Για τη δρομολόγηση πλοίου, ολικής χωρητικότητας μικρότερης των 300 «Ο.Χ» («gross tonnage»), στις θαλάσσιες ενδομεταφορές σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2932/01 (ΦΕΚ 145/Α΄/27−06−2001) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ό πλοιοκτήτης πρέπει να διαθέτει ασφάλιση σε ισχύ η οποία να καλύπτει την αστική ευθύνη του από απαιτήσεις επιβατών που έχουν αιτία ή αφορμή την απώλεια ζωής ή/και σωματική βλάβη ή/και απώλεια ή/ και ζημία πράγματος, που έλαβε χώρα πάνω σε πλοίο ή σχετίζεται άμεσα με την εκμετάλλευση πλοίου.
Άρθρο 2
1. Η ασφάλιση του πλοιοκτήτη παρέχεται από αλληλοασφαλιστικούς οργανισμούς που είναι μέλη της Διεθνούς Ομάδας Αλληλασφαλιστικών Οργανισμών (International Group of Ρ & I Clubs) και ασφαλιστικές επιχειρήσεις ή χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς που έχουν εγκατασταθεί και λειτουργούν νόμιμα σε κράτος−μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.).
2. Η εξακρίβωση του νομίμου της εγκατάστασης και λειτουργίας ασφαλιστικής επιχείρησης ή χρηματοπιστωτικού οργανισμού σε κράτος−μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ. γίνεται με σχετική βεβαίωση του Κράτους, την οποία υποχρεούται να φέρει ο πλοιοκτήτης μαζί με το πιστοποιητικό ή πιστοποιητικά το άρθρου 4 της παρούσας.
Άρθρο 3
1. Για την απώλεια ζωής ή τη σωματική βλάβη επιβατών το ελάχιστο όριο της υποχρεωτικής ασφαλιστικής κάλυψης ανέρχεται τουλάχιστον σε πενήντα χιλιάδες ευρώ (50.000 €) ανά επιβάτη και ανά συμβάν.
2. Για την απώλεια ή ζημία πράγματος το ελάχιστο όριο της υποχρεωτικής ασφαλιστικής κάλυψης ανέρχεται τουλάχιστον σε δύο χιλιάδες πεντακόσια ευρώ (2.500 €) ανά επιβάτη και ανά συμβάν.
3. Το ελάχιστο όριο της υποχρεωτικής ασφαλιστικής κάλυψης για απώλεια ζωής ή/και σωματική βλάβη ή/και υλικές ζημιές περισσότερων του ενός ατόμου ανέρχεται σε πεντακόσιες χιλιάδες ευρώ (500.000 €) ανά συμβάν.
Άρθρο 4
1. Η ύπαρξη ασφάλισης αποδεικνύεται από ένα ή περισσότερα Πιστοποιητικά, που έχουν εκδοθεί από τον πάροχο της και φέρονται επί του πλοίου.
2. Το Πιστοποιητικό ή Πιστοποιητικά που χορηγούνται από τον πάροχο της ασφάλισης περιλαμβάνουν τα ακόλουθα στοιχεία:
α) το όνομα του πλοίου, τον αριθμό ΙΜΟ και τον λιμένα νηολόγησης,
β) την επωνυμία και διεύθυνση της κύριας εγκατάστασης του πλοιοκτήτη,
γ) το είδος και τη διάρκεια της ασφάλισης και
δ) την επωνυμία και διεύθυνση του κύριου καταστήματος του παρόχου της ασφάλισης και, κατά περίπτωση, τη διεύθυνση του καταστήματος στο οποίο έχει συναφθεί η σύμβαση ασφάλισης.
3. Το παραπάνω, πιστοποιητικό ή πιστοποιητικά, που εκδίδεται σε γλώσσα άλλη πλην της ελληνικής, πρέπει να συνοδεύεται από επίσημη μετάφραση τους, στην ελληνική γλώσσα από αρμόδια αρχή ή από εξουσιοδοτημένα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία πρόσωπα.
Άρθρο 5
Η αρμόδια Λιμενική Αρχή επαληθεύει ότι τα υπόχρεα πλοία που αποπλέουν ή καταπλέουν, σε λιμένα δικαιοδοσίας της, φέρουν το Πιστοποιητικό ή Πιστοποιητικά ασφάλισης. Εάν το πιστοποιητικό ή πιστοποιητικά ασφάλισης δεν φέρονται επί του πλοίου, και ανεξάρτητα από τις κυρώσεις του άρθρου 6, απαγορεύεται ο απόπλους του πλοίου, μέχρις ότου ο πλοιοκτήτης κοινοποιήσει στην Αρμόδια Λιμενική Αρχή, το Πιστοποιητικό ή Πιστοποιητικά.
Άρθρο 6
1. Στους παραβάτες του άρθρου 1, επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 45 του ν.δ. 187/1973 «Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (ΦΕΚ 261/Α΄/3−10−1973), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει κάθε φορά, εκτός αν ο παραβάτης έχει ήδη καταδικασθεί ή αθωωθεί με τελεσίδικη απόφαση ποινικού δικαστηρίου για ποινικό αδίκημα, το οποίο ταυτίζεται με την παράβαση στην οποία αφορά η διοικητική κύρωση.
2. Για την επιμέτρηση του προστίμου λαμβάνονται υπόψη κριτήρια, όπως η ολική χωρητικότητα του πλοίου και η καθ’ υποτροπή παράλειψη ασφάλισης.
Άρθρο 7
1. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας η αριθ. 3332.2/01/5.10.2012 απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου «Ρύθμιση θεμάτων κάλυψης αστικής ευθύνης πλοιοκτητών δρομολογημένων πλοίων στις θαλάσσιες ενδομεταφορές» (ΦΕΚ 2822/Β΄/19−10−2012), παύει να ισχύει.
2. Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 10 Ιουνίου 2013
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου